بورسفرابورس

فین‌استارز، حلقه ارتباطی میان سرمایه‌گذاران و فعالان فین‌تک

همچنین استارت‌آپ «پولینو» که نخستین سالی است که به صورت حرفه‌‌ای در فین‌استارز حضور یافته، معتقد است: فین‌استارز فرصت خوبی است تا شرکت‌های بورسی و بانکی گرد هم آمده و بتوانند در سال‌های آتی آینده خوبی را در این عرصه رقم بزنند اما به اعتقاد او این فعالیت‌ها باید به صورت مدوام باشد نه فقط مقطعی.

در روز نخست این رویداد همچنین یک پنل تخصصی با موضوع «فین‌تک و بازار سرمایه» و چندین کارگاه تخصصی با موضوعات بلاک‌چین، چشم‌انداز صنعت ماینینگ، بایسته‌های پذیرش در فرابورس ایران و … برای مخاطبان و علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رویداد فین‌استارز ۲۰۱۸ صبح دیروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران فرابورس ایران و استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک افتتاح شد و در نخستین روز از برپایی این رویداد یک پنل تخصصی و چندین کارگاه مختلف با موضوعات مرتبط با بلاک‌چین، تامین مالی استارت‌آپ‌ها و … برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه این رویداد با ابراز خشنودی از عملکرد فرابورس ایران در برگزاری رویداد فین‌استارز و گردهم آوردن بازیگران اصلی بازار سرمایه و نوآوران فناوری مالی، گفت: اینکه فرابورس مدیران شایسته‌ای دارد مایه خوشحالی است و فرابورس در بسیاری از موارد حتی از ما هم جلوترعمل کرده است.

سورنا ستاری با اشاره به فین‌استارز ۲۰۱۸ به عنوان فرصتی برای استارت‌آپ‌های حوزه مالی، تصریح کرد: در بحث بورس، ایده و اختراع، فرابورس ایران جلوتر از ما پیش رفته است و با اینکه پرداختن به موضوع ایده و اختراع پیش از این به فکر معاونت علمی رسیده اما فرابورس ایران جهت فعالیت در این عرصه اصرار کرد و وارد این فضا شد.

وی در همین حال با اشاره به نقش موثر فرابورس ایران در زمینه فرهنگ‌سازی، رویداد فین‌استارز را برای توسعه تکنولوژی مالی در بازار سرمایه ایران بسیار مفید دانست.

در سالن فین‌استارز ۵۱ استارت‌آپ که در حوزه تکنولوژی‌های مالی به فعالیت مشغولند دارای کانتر هستند که به معرفی زمینه‌های کاری و ارائه آخرین دستاوردها و ایده‌های خود به بازدیدکنندگان می‌پردازند.

در روز نخست این رویداد همچنین یک پنل تخصصی با موضوع «فین‌تک و بازار سرمایه» و چندین کارگاه تخصصی با موضوعات بلاک‌چین، چشم‌انداز صنعت ماینینگ، بایسته‌های پذیرش در فرابورس ایران و … برای مخاطبان و علاقه‌مندان برگزار شد.

«آوانس» از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه صنعت بیمه و اینترنت فعالیت می‌کند در خصوص فین‌استارز و هدف از حضور در این رویداد می‌گوید: باتوجه به اینکه برای فعالیت خود نیازمند سرمایه‌گذارانی هستیم که با دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه آشنا باشند، فین‌استارز فرصتی است تا سرمایه‌گذاران آشنا با این حوزه با «آوانس» آشنا شوند زیرا سرمایه‌گذاران متخصص در این حوزه بهترین افرادی هستند که می‌توانند علاوه بر خدمات مالی در هنگام بروز مشکلات فنی و تکنیکی ما را یاری کنند.

«آوانس» که به منظور تبلیغ فعالیت خود در فین‌استارز حضور یافته این موقعیت را فرصت خوبی می‌داند تا با شرکت‌های بیمه حاضر در این نمایشگاه و سرمایه‌گذاران به طور مستقیم درارتباط باشد.

«آوانس» به عنوان اولین استارت‌آپ که با بررسی نمونه‌های خارجی توانسته برای نخستین بار به این حوزه ورود کند، افزود: استارت‌آپ‌های خارجی در حوزه بیمه که ترند جهانی بودند بررسی شدند که یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌ها را انتخاب کردیم که اکنون یک ترند جدید در صنعت بیمه در حال اتفاق است.

«آوانس» سعی کرده تا با بررسی ترفندهای حوزه بیمه و با در نظر گرفتن نمونه‌های موفق خارجی یکی از این نمونه‌ها را در اختیار بازار سرمایه قرار دهد.

همچنین استارت‌آپ «پولینو» که نخستین سالی است که به صورت حرفه‌‌ای در فین‌استارز حضور یافته، معتقد است: فین‌استارز فرصت خوبی است تا شرکت‌های بورسی و بانکی گرد هم آمده و بتوانند در سال‌های آتی آینده خوبی را در این عرصه رقم بزنند اما این فعالیت‌ها باید به صورت مدوام باشد نه فقط مقطعی.

این استارت‌آپ کیف پول الکترونیکی طراحی کرده که جایگزین کارت عابر بانکی شده است و کاربران می‌توانند تمامی تبادلات مالی خود را تنها از طریق این اپلیکیشن انجام دهند. «پولینو» به تاثیر فین‌استارز بر کسب و کار خود اشاره کرد و گفت: فین‌استارز فضایی است تا استارت‌آپ‌ها بتوانند خود را معرفی کنند؛ چرا که اغلب این استارت‌آپ‌ها زمانی برای شناساندن و معرفی خود ندارند، اما فین‌استارزها می‌توانند فرصت خوبی را برای برقراری ارتباط بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم کند.

وی همچنین معتقد است فین‌استارز فرصت خوبی است تا سرمایه‌گذاران بتوانند با صاحبان استارت‌آپ‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به نقش فین‌استارز در برقراری ارتباط میان سرمایه‌گذاران گفت: چنین رویدادی سبب شده تا جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه مالی کشور معرفی شوند که اگر این رویداد به صورت مداوم هر ساله برگزار شود می‌تواند انگیزه بسیار خوبی برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوعات مختلف

از کارگاه‌هایی که در نخستین روز از رویداد فین‌استارز ۲۰۱۸ برگزار شد می‌توان به چندین کارگاه تخصصی با موضوعات «طراحی مدل کسب و کار در استارت‌آپ‌ها» به تدریس نسترن حاجی حیدری، «مقدماتی بر ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها» به تدریس سید فرهنگ حسینی با موضوع «رقبای ما کدامند؟ تحلیل رقبایی فینتک در بازار با رویکرد دیزاین» به تدریس فاطمه صدیقیان و حسام صدیقی و «بایسته‌های پذیرش در فرابورس ایران» اشاره کرد.

همچنین کارگاه‌های تخصصی «بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟» به تدریس عباس آشتیانی و «بررسی چشم انداز از صنعت ماینینگ» به تدریس محمدرضا ناطقی روز گذشته در سالن فین‌استارز برگزار شد.

 

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا