صنعت، معدن، تجارت

تمایل فنلاند به توسعه همکاری در بخش انرژی و معدن

معاون وزیر اقتصاد فنلاند با اشاره به اینکه این کشور علاقه مند به همکاری در بخش های انرژی و معدن با ایران است، گفت: قصد داریم تا در بخش زمین شناسی همکاری بیشتری با ایران داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پتری پلتونن (Petri Peltonen) در همایش «آشنایی با فرصت‌های همکاری معدنی ایران و فنلاند» با اشاره به اینکه ۱۰ شرکت خوب و مؤسسات پژوهشی فنلاند در هیأت اقتصادی، وی را همراهی می‌کنند، گفت: می‌دانید که زمینه فعالیت و همکاری بین ایران و فنلاند زیاد است و از نظر جغرافیایی فقط یک کشور روسیه در بین ما دو کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه فاصله زیادی بین ما نیست، افزود: هدف ما از این سفر این است که تفاهم بیشتری با ایران داشته باشیم. همانطور که می‌دانید ما کشوری سیاسی نیستیم و می‌خواهیم شراکت خوبی را در ایران و دیگر کشورها داشته باشیم.

همچنین بخوانید

معاون وزیر اقتصاد فنلاند هدف از سفر این هیات به ایران را ارتباط بیشتر شرکت‌های دو کشور دانست و اظهار داشت: ما در دو بخش معدن و انرژی تمایل زیادی داریم تا با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم و بنابراین دو کشور مصمم هستند تا روابط را بیش از گذشته توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پژوهش، زمینه‌های همکاری‌ زیادی بین دو کشور وجود دارد، گفت: ما علاقه‌مندیم تا در بخش زمین‌شناسی فعالیت‌های بیشتری را در ایران داشته باشیم و یکی از بهترین سازمان‌های زمین‌شناسی در کشور فنلاند قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این کشور از نظر تکنولوژی معدن در بخش بالایی قرار دارد، تصریح کرد: شرکت‌های فنلاندی در مهندسی مشاور خیلی فعال هستند و تکنولوژی‌هایی دارند که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد؛ بنابراین زمینه‌های همکاری بسیار زیاد است.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا