انرژی

هشدار نسبت به روند رو به رشد مصرف برق سمنانی‌ها در روزهای اخیر

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به روند رو به رشد مصرف انرژی برق طی روزهای اخیر در استان سمنان، خواستار مصرف بهینه برق در بخش های مختلف خانگی، تجاری، کشاورزی و صنایع شد.

 به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدعلی اکبر صباغ، با اشاره به افزایش دما طی روزهای آینده اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش دمای استان در روزهای آینده، مصرف برق نیز به صورت چشم‌گیر افزایش خواهد یافت و چنانچه مصرف انرژی الکتریکی بیش از تولید باشد، منجر به خاموشی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان، صرفه‌جویی در مصرف برق را تنها راه مقابله با خاموشی دانست و افزود: بی‌تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به تلاش همه کارکنان صنعت برق در تامین برقی مطمئن به هم استانی‌ها، اظهار کرد: رعایت روش‌های صرفه‌جویی در مصرف برق منجر به  ۱۰ درصد صرفه‌جویی در این بخش شده و می‌تواند کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کند.

صباغ با اشاره به راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق به شهروندان توصیه کرد: در ساعت‌های اوج مصرف و خصوصا از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳  تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان بر ضرورت خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز تاکید و تصریح کرد: در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید همچنین هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان استفاده نکرده و استفاده از این وسایل برقی را به روزهای تعطیل یا ساعت‌های غیرپیک منتقل کنیم.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا