ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فناوری روز شرط تولید کالای ایرانی با کیفیت

یک تولید کننده نرم افزارهای تخصصی رنگ سازی گفت: تولید کالای ایرانی با کیفیت مستلزم استفاده از فناوری و دانش روز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی تاری در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: بخش عمده چالش های تولید در کشور مربوط به خود بخش خصوصی است چرا که از سال های قبل یک مسیر تکراری را ادامه و از فناوری های جدید فاصله گرفته اند.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه محصولات تولیدی برخی از بنگاه های اقتصادی کشور امروز فاقد فناوری های نوین است.

این تولید کننده نرم افزارهای تخصصی رنگ سازی در خصوص دلائل بی توجهی برخی از تولید کنندگان به فناوری ها ی روز گفت: همیشه در صنایع مقاومتی در زمینه پذیرش فناوری و تکنولوژی نه در ایران بلکه در اکثر کشورها جهان وجود دارد.

وی افزود: طبق معمول تولیدکنندگان مدیریت سنتی را به استفاده از فناوری های نوین ترجیح می دهند از اینرو ضرورت ایجاب می کند با توجه به اهمیت موضوع از طریق فنون بازاریابی نوین در این حوزه ورود تا فناوری و دانش روز در تولید کالاهای ایرانی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

تاری بیان داشت: کارآفرینی توام با بهره گیری از دانش روز و خلاقیت می تواند منجر به پیشرفت های چشمگیر در تولید کالای ایرانی با کیفیت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیش نیازهای توسعه فعالیت های دانش بنیان را بسیار متنوع برشمرد و گفت: تامین زیر ساخت های مورد نیاز در حوزه های مختلف از قبیل مواد اولیه، انتقال دانش فنی، تامین نقدینگی و غیره از جمله این موارد است.

این تولید کننده نرم افزارهای تخصصی رنگ سازی افزود: دولت از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند ولی این شرکت ها همچنان با برخی موارد و مشکلات از قبیل دریافت تسهیلات، مجوزها و مواردی از این دست مواجه هستند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی ضمن تاکید بر ضرورت انسجام در حمایت از کالای ایرانی یادآورشد: خرید و مصرف کالای ساخت داخل سرعت چرخ تولید و اشتغال را شتابان و منجر به رشد اقتصادی در جامعه می شود.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا