خودروصنعت، معدن، تجارت

ادامه روند افزایشی قیمت خودرو در سکوت دستگاه‌های نظارتی

رئیس­ اتحادیه فروشندگان خودرو: درحالی شاهد رشد بی رویه و عجیب قیمت خودرو هستیم که دستگاه های نظارتی،­ عکس العملی به این شرایط ندارند و سکوت کرده اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید موتمنی با اشاره به افزایش قیمت پراید ۱۱۱ تا ۳۸ میلیون تومان در بازار خرده فروشی افزود: هم اکنون اختلاف قیمت خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان در کارخانه و بازار به ۱۶ میلیون تومان،​ خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان به ۲۴ تا ۴۳ میلیون تومان و خودروهای ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان به ۴۰ تا ۵۲ میلیون تومان رسیده است.
وی با اشاره به ایجاد بازار سلیقه ای برای قیمت گذاری خودرو گفت: درحال حاضر بازار دست دلالان و واسطه هاست و مصرف کننده توان خرید خودرو ندارد.
موتمنی­ با اشاره به افزایش ۸۵ تا ۹۰ درصدی اختلاف قیمت خودور در کارخانه و بازار از ابتدای سال تاکنون ادامه داد: سکوت سازمانهای ناظر از جمله سازمان صنعت،­ معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و دیگر سازمانهای ناظر با وجود نامه نگاری های ما اتفاق عجیبی است.
رئیس­ اتحادیه فروشندگان خودرو­ با بیان اینکه راهکار حل این مشکل،​ آزاد سازی خودورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان است گفت: بهانه شرکت های خودروساز برای افزایش قیمت و عرضه نکردن خودرو به بازار،­ نبود قطعه است در حالیکه این شرکتها مدعی تولید خودرو سمند و پژو glx به عنوان خودرو ملی هستند و خودروهای آماده تحویل فعلی با ارز ۳۸۰۰ تومان و درسال گذشته تولید شده است.

همچنین بخوانید

2543561_256

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا