بورسبورس اوراق

تداوم نزول قیمت محصولات شیمیایی/«تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون ، 13.6 درصد افت قیمت داشت

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس‌کالا به «تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون به میزان حدودی ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در۱۲ آبان، ۱۳.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شنبه (19 آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 108 میلیارد تومان داشت که در 125 قرارداد انجام شد. در این میان، تالار صادراتی کیش، بیشترین ارزش معاملات را در حدود 68 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گفتنی است در این روز تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد عرضه و معامله‌ای نبود.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون به میزان حدودی 2میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با 1.17 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با قیمت میانگین کیلویی 18664 تومان به طور سلف معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در12 آبان، 13.6 درصد کاهش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

شایان ذکر است، طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز یک هزار و ۷۴۳ تن مواد پلیمری و دو هزار و ۵۴۴ تن مواد شیمیایی معامله شد.

امروز اغلب معاملات تالار پتروشیمی (محصولات غیر بهین‌یابی) بدون رقابت و با قیمت‌های پایه انجام شدند. در این میان اما سه محصول «تولوئن دی ایزو سیانات» و «متیل دی فنیل ایزو سیانات خالص» پتروشیمی کارون و «تری اتانول آمین» پتروشیمی شازند به طور رقابتی فروخته شدند.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به «تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون به میزان حدودی 2میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با 1.17 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با قیمت میانگین کیلویی 18664 تومان به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در12 آبان، 13.6 درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «اسید نیتریک» شرکت پتروشیمی کارون به میزان حدودی 7.5 میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه 750 تومان به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم 100 تن به طور نقدی فروخته شد.

گفتنی است،  امروز در این تالار «متیل دی فنیل ایزو سیانات خالص» پتروشیمی کارون نیز با 19.6 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی 19683 تومان فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود در 12 آبان، حدود 0.5 درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین، «تری اتانول آمین» پتروشیمی شازند هم امروز با قیمت کیلویی 10065 تومان و  2.7درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود در 12آبان، شاهد 5.7 درصد افت قیمت بود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز امروزمیزبان دادوستد ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن قیر بود.

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، امروز ۸ هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود 2.5 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 2600 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 974 تومان بود که با 8 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی کرمانشاه در حدود 959 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت 959 تومان و 6.3 درصد بیشتر از قیمت پایه (902 تومان) در حجم 1000 تن به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا