اقتصاد کلانصوت

لزوم اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شهرام کوسه غراوی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه سکه، خودرو، طلا و ارز نیز ضرورت دارد، افزود: این طرح در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بررسی شده و کمیسیون اقتصادی هم این طرح را مصوب کرده است.
وی همچنین اظهارداشت: دریافت مالیات از عایدی سرمایه مانند سکه، ارز، طلا و خودرو نیز باید در طرح مورد نظر گنجانده شود چرا که اگر تنها از حوزه املاک مالیات دریافت شود بازار با التهاب روبرو خواهد شد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به بررسی و واکاوی عمیق تر مبحث مالیات بر عایدی سرمایه املاک نیاز است، ادامه داد: طبق نظر وزارت راه و شهرسازی دو سوم معاملات از طریق سوداگران و دلالان صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه برای اخذ مالیات از عایدی سرمایه املاک باید ارقام و قیمت های واقعی در مناطق مختلف شناسایی شود تا سودا گری در این حوزه به حداقل ممکن برسد، افزود: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هنوز نظر قطعی خود را در این خصوص ارائه نکرده است.
کوسه غراوی با اشاره به اینکه برای اتخاذ تصمیم نهایی درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک کمیته ای تشکیل خواهد شد، اظهارداشت: اجرای طرح مورد نظر باید دقیق و منطقی اجرا شود تا رکود در بازار مسکن و ساخت و ساز به وجود نیاید.
وی در ادامه یادآور شد: وضع قانون مالیات بر عایدی سرمایه املاک نباید منجر به آسیب بیشتر به حوزه مسکن و ساخت و ساز شود چرا که حوزه ساخت و ساز و مسکن نقش موثری در اقتصاد و اشتغالزایی کشور دارد.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا