امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد تنها ۲,۲ درصدی نرخ خرید گندم در ۳ سال!

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: متاسفانه طی سه سال گذشته سرجمع ۲,۲ درصد بر نرخ خرید تضمینی گندم در کشور اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عطا الله هاشمی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: مطابق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب سال ۱۳۶۸ مجلس، شورای اقتصاد موظف به اینکه تا پایان شهریورماه هر سال نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشمول قانون مزبور به خصوص گندم را اعلام و همچنین در تبصره (۶) این قانون آمده دولت موظف است حداقل به میزان نرخ اعلامی رسمی تورم از سوی بانک مرکزی قیمت گندم را افزایش دهد.

وی همچنین اظهارداشت: دولت در این مدت نه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشمول قانون را بر اساس نرخ تورم افزایش داده و نه نرخ ها را به موقع اعلام کرده که در اینجا نقض صریح و آشکار قانون بطور کامل مشخص است.

همچنین بخوانید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: عملکرد غلط دولت و شورای اقتصاد این شائبه را در جامعه ایجاد کرده که برخی افراد به دنبال واردات گندم و کم رنگ کردن تلاش ها در جهت خودکفایی این محصول در کشور هستند که به هیچ وجه زیبنده ایران و ایرانی نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه گندم یک محصول راهبردی در کشور است، افزود: این محصول ضمن تامین امنیت و استقلال اقتصادی در بحث ایجاد اشتغال، کاهش مهاجرت روستایی، افزایش تولید، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است بنابراین ضرورت ایجاب می کند دولتمردان با توجه به اهمیت موضوع دست کشاورزان را به گرمی بفشارند و از آنان به معنای واقعی حمایت کنند.

رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی و عضو شورای مرکزی خانه کشاورز نیز در این برنامه گفت: برخی ها در داخل به طرز مشکوکی بخش کشاورزی کشور را مورد هدف قرار داده اند بخشی که در تامین امنیت غذایی جامعه بسیار نقش پررنگی را ایفا می کند.

مسعود اسدی افزود: کشور امروز در شرایط سخت تحریمی بسر می برد بنابراین چنین رفتارهایی به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه کشاورزی تنها بخش فعال اقتصادی در کشور است، اظهارداشت: این بخش به رغم تمامی فشارها، تحریم ها و محدودیت های بین المللی هنوز سرپا ایستاده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی و عضو شورای مرکزی خانه کشاورز یادآورشد: متاسفانه برخی افراد با تصمیمات و اقدامات ناشایست و خطرناک به دنبال ضربه زدن به این بخش فعال اقتصادی هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا