بانکبانک و بیمهصوت

جای خالی کارت های اعتباری در نظام بانکی

یک کارشناس مسائل بانکی گفت: نظام بانکی ایران هیچ وقت به سمت اعتبارات خرد بانکی و همینطور کارت های اعتباری همانند سایر نقاط دنیا حرکت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  نیما امیر شکاری در برنامه «روز خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: کارت های اعتباری نه نقدی در دنیا یکی از ابزارهای مهم تامین اعتبارات خرد برای مشتریان نظام بانکی و مصرف کنندگان جامعه است.

وی همچنین اظهارداشت: این نظام بسیار سریع و کار آمد می تواند نیاز اعتبارات خرد مردم را جبران و چرخه اعتباری کشور را کامل کند.

این کارشناس بانکی گفت: بعلاوه مشکوک الوصول های نظام اعتبارات خرد به مراتب کمتر از مشکوک الوصول هایست که برای اعتبارات کلان به شرکت های بزرگ با مدیریت های نه چندان کارآمد اعطا می شود.

وی در ادامه خود مدل بانکداری مرکزی را یکی از انحرافات بسیاری جدی در کشور برشمرد و افزود: بانک مرکزی ایران در زمان پیروزی انقلاب یک نهاد جوانی بود.

امیر شکاری ظهارداشت: نهاد مزبور پس از این دوران به پیروی از بانک های مرکزی دنیا می بایست به ابزارهای نظارتی و سیاست گذاری جدی مجهز می شد که با کمال تاسف چنین مسیری هیچ وقت طی نشد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بحثی که در شرایط فعلی می تواند به نظام بانکی کشور کمک کند شامل دو موضوع بسیار مهم اول ابزارهای نوین تامین مالی و اعتبارات دوم ابزارهای نوین نظارتی و بانکداری مرکزی است.

کارشناس امور بانکی به رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه نظام بانکی کشور در مباحث مدنظر به شدت دچار عقب ماندگی است و باید گام های بلندی در این مسیر برداشته شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا