صنعتصنعت، معدن، تجارت

مواد اولیه تولید پوشاک گران و کمیاب!

یک فعال در حوزه تولید و صادرات پوشاک گفت: متاسفانه مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی امروز خیلی گران و کمیاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا جاهد در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: کارخانه داران مواد اولیه مانند پارچه، نخ و غیره را بیشتر به واسطه ها پیش فروش و واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت خود چاره ای جزء خرید این مواد با قیمت های بسیارگران از واسطه ها ندارند.

وی اظهارداشت: تامین مواد اولیه با قیمت های نجومی هزینه تولید کالا را به شدت افزایش و در برابر بازار فروش را کساد می کند.

همچنین بخوانید

این فعال در حوزه تولید و صادرات پوشاک گفت: تولید پوشاک امروز در کشور بسیار سخت و طاقت فرساست از اینرو ضرورت ایجاب می کند دولتمردان با توجه به اهمیت و نقش آفرینی صنعت پوشاک در ساختار اقتصاد کشور بیش از گذشته دست فعالان این حوزه را به گرمی بفشارند و از آنان به معنای واقعی حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: خواسته اصلی و اساسی تولیدکنندگان پوشاک در حال حاضر از دولت اینکه شرایط واردات مواد اولیه تسهیل شود.

جاهد اضافه کرد: برای مثال قیمت هرکیلو نخ سال گذشته ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان بوده که همان نخ امسال به قیمت ۴۵ هزار تومان خرید و فروش می شود.

وی گفت: حمایت از تولید داخلی تنها با شعار نمود عملی پیدا نمی کند بلکه همه باید در این زمینه جهادی عمل و موانع را از سر راه تولید بردارند.

این فعال در حوزه تولید و صادرات پوشاک ضمن اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی ضامن رونق تولید و اشتغال است، افزود: برای تحقق پذیری شعار مزبور همه باید پای کار باشند.

وی به رادیو اقتصاداظهارداشت: گرایش مردم به مصرف کالاهای ایرانی نسبت به گذشته از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

جاهد در ادامه از مردم خواست نسبت به برندهای ایرانی و اجناس ساخت داخل بیشتر اعتماد کنند چرا که امروز کالاهایی در کشور تولید می شود که از نظر کیفیت هیچ از کالاهای مشابه خارجی کم نداشته بلکه یک سر و گردن هم بالاترند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا