بورسبورس اوراقصوت

تمام تلاش ها در جهت توسعه بازار سرمایه

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: تمام تلاش سازمان بورس و بقیه ارکان بازار سرمایه در جهت توسعه بازار و دادن امتیازات به شرکت هایی که وارد بورس می شوند تا به ارتقای جایگاه بازار به ویژه در بخش تامین مالی کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید اسلامی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: ستاد هماهنگی اقتصادی در تصمیم اخیر خود افزایش سرمایه ایی که از محل سود تقسیم نشده شرکت های بورسی حاصل شده را معاف مالیاتی کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: این ستاد همه شرکت های بورسی را از پرداخت مالیات معاف نکرده است.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: شرکت های بورسی فقط یک معافیت مالیاتی ۱۰ درصدی دارند که زمان ثبت در بازار سرمایه مشمول خواهندشد.

وی افزود: واقع مطلب اینکه در تمامی دنیا تلاش بر اینکه بخش کوچک تری از سود شرکت ها را توزیع و بخش بزرگ تری را برای توسعه شرکت ها حفظ کنند وسهامداران بیشتر از افزایش قیمت منتفع شوند تا دریافت سودهای حاصل از فعالیت و عملکرد شرکت ها.

اسلامی در ادامه اظهار امیدواری کرد که تصمیم مزبور منجر به افزایش سرمایه از محل سودهای انباشته بیشتر و همینطور به بزرگ شدن شرکت های بورسی کمک کند.

وی ضمن اینکه دسترسی به منابع مالی بویژه از شبکه پولی با مشکلات خیلی جدی مواجه است، اظهارداشت: اینکه شرکت های بورسی بتوانند از منابع حاصل از فعالیت و عملکرد خود به فعالیت های توسعه ای بپردازند می تواند بسیار کمک حال این شرکت ها باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا