ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرپیچی گوگل و اپل از دستور حذف اپلیکیشن عربستانی ردیابی بانوان!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت گوگل و اپل از درخواست سناتورهای آمریکایی مبنی بر حذف یک اپلیکیشن عربستانی ردیابی بانوان امتناع کردند. سناتورهای آمریکایی این اپلیکیشن را نقض کننده حقوق زنان عربستانی می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، در ماه گذشته خبرهایی درباره یک برنامه که در عربستان سعودی با نام Absher شناخته می‌شود، منتشر شد که سر و صدای تعداد زیادی از قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا را در آورده است. اینطور که پیداست، این اپلیکیشن عربستانی در اپ استور و گوگل پلی قرار دارد و امکان تحت نظر داشتن همسران و دختران را برای مردان سعودی فراهم می‌کند.

در صورتی که یک زن عربستانی از گذرنامه خود به منظور تلاش برای خروج از کشور استفاده کند، شوهر او از طریق یک پیام متنی که توسط برنامه Absher ارسال می‌شود، مطلع خواهد شد. زنان در عربستان سعودی نمی‌توانند بدون اجازه شوهر یا پدرانشان از کشور خارج شوند.

برنامه Absher اپلیکیشن عربستانی

سناتور ران وایدن (Ron Wyden) نامه‌ای را در تاریخ ۲۱ فوریه سال جاری و با امضای ۱۴ نفر از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا برای مدیران اپل و گوگل مبنی بر حذف برنامه Absher از فروشگاه‌های آی او اس و اندروید ارسال کرده است. اینطور که پیداست، قانون‌گذاران در این نامه شرکت گوگل و اپل را در زمره همدستان عربستان سعودی در سرکوب زنان معرفی کرده‌اند، زیرا برنامه Absher را در سیستم عامل‌های خود میزبانی می‌کنند.

به تازگی شرکت اپل خطاب به جکی اسپیر (Jackie Speier)، نماینده کالیفرنیا اعلام کرد که برنامه موردنظر را مورد بررسی قرار داده است، همچنین گوگل از حذف برنامه در فروشگاه گوگل پلی خودداری کرده و اظهار داشته است که تمام شرایط و ضوابط رعایت شده است.

جکی اسپیر در رابطه با تردید اپل و حذف نکردن برنامه توسط شرکت گوگل اظهار داشت که «تاکنون پاسخ‌های دریافت شده از شرکت گوگل و اپل عمیقا رضایت‌بخش نبوده است».

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا