بانک و بیمهطلا و ارز

دلیل گرانی دلار چه بود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: نرخ ارز در کنترل بوده و روند رو به کاهش خوبی را تجربه می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: خوشبختانه نرخ ارز در کنترل بوده و روند رو به کاهش خوبی را تجربه می کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد رییس کل جدید بانک مرکزی در کنترل وضعیت اقتصادی کشور، گفت: در شرایطی که کسی باور به توانمندی های داخلی نداشته رییس کل جدید توانسته نرخ ارز را از ١٩ هزار تومان به کمتر از ٩ هزار تومان برساند.

بازار ارز

وی با بیان اینکه برخی در صدد ایجاد مشکل در ساماندهی بازار ارز هستند، تصریح کرد: اگر برخی درصدد ایجاد مشکل در این بازار برنیایند به طور حتم روند کاهش نرخ ارز با متعادل سازی قیمت و همچنین تثبیت آن باز هم ادامه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه انتصاب زودتر رییس کل بانک مرکزی می توانست از آسیب رسیدن به بسیاری از زیرساخت ها جلوگیری کند، گفت: خوشبختانه ظرفیت های مناسبی در کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی وجود دارد که توانسته تا حدودی بهبود را رقم بزند.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ ارز جنبه روانی داشته یا جنبه سیاسی و اقتصادی، افزود: نمی توان منکر جنبه روانی این موضوع شد چون برخی با ایجاد تنش روانی نرخ ها را افزایش داده اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید است با ساماندهی نرخ ارز بازار به ثبات نسبی رسیده و دست دلالان در نرخ گذاری ها کوتاه شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا