بورسبورس اوراق

نشانه هایی از ماندگاری نقدینگی در بورس

در معاملات امروز، بازار متعادل و منفی آغاز به کار کرد. افزایش عرضه ها که از اواسط بازار روز گذشته آغاز شد در ابتدای بازار امروز نیز محسوس بود اما در ادامه بازار با رشد قیمت در اکثر نمادها مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،خرید و فروش دو میلیارد و ۸۵۱ میلیون سهم به ارزش ۹ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال موجب شد تا شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با رشدی ۸۸۱ واحدی به ۱۹۶ هزار و ۸۴ واحد برسد. این دادوستد ها در ۲۶۷ هزار و ۴۹۴ دفعه انجام شد. رشد نمادهای  ومعادن،  پارسان،  رمپنا،  شبندر و کچاد، بیشترین نقش را در روند رو به رشد شاخص بر جای گذاشتند. این در حالی است که روند معاملات امروز بورس اوراق بهادار حکایت از برگشت اکثر نمادها از محدوده های منفی دارد که این موضوع حاکی از ماندگاری نقدینگی در بازار است و می تواند تا حدود زیادی پشتوانه رشدهای اخیر قیمت ها در بازار سرمایه باشد.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار، در گروه محصولات شیمیایی معاملات اصلاحی بود. بر همین اساس بیشترین ارزش معاملات به نام گروه شیمیایی رقم خورد. سهام داران ۲۵۰ میلیون سهم را به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۹۶ میلیون ریال خریداری کردند.

همچنین بخوانید

 در عین حال، در گروه خودرو و قطعات، که آغازی منفی داشتند، افزایش تقاضا در نماد خودرو، رشد قیمت تا محدوده مثبت را در پی داشت و نماد  خگستر نیز که با فشار فروش آغاز کرده بود با رشد تقاضا رو برو شد.  خبهمن،  خرامیا،  ورنا ،  خوساز،  خشرق،  خلنت و  خفنر از نمادهای همراه با نوسانات مثبت گروه بودند. افزایش تقاضا در نماد  خودرو جو مثبتی را در گروه به دنبال داشت. در پایان ساعات معاملات، گروه خودرو در رده دوم ارزش معاملات جای گرفت. بیش از ۵۱۲ میلیون سهم این گروه به ارزش ۸۷۰ میلیارد ریال خریداری شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا