انرژی

ترامپ ابایی ازتبدیل نفت به کالای سیاسی ندارد

 

مدیر گروه نفت اندیشکده تحلیل گران انرژی گفت: ترامپ هیچ ابایی ازتبدیل نفت به یک کالای سیاسی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا اکبری در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: جدا از این که نفت در فضای سیاسی دنیا چه تبعاتی دارد به ذات یک کالای اقتصادی است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: ترامپ بدون اینکه هیچ ابایی داشته باشد این کالای اقتصادی را خیلی بی پرده تبدیل به کالای سیاسی کرده و به عنوان یک ابزار تمام عیار سیاسی در راستای پیش برد اهداف خود استفاده می کند.

مدیر گروه نفت اندیشکده تحلیل گران انرژی گفت: بدون شک این تصمیمات هم کشور آمریکا و هم سایر کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی در ادامه افزود: علی رغم اینکه تمامی این اتفاقات می تواند به ضرر خود آمریکا تمام شود ولی ترامپ تمام قددر مسیر مزبور به سمت جلو در حال حرکت است.

اکبری اظهارداشت: نکته حائز اهمیت در شرایط حاضر اینکه در مقابل تحریم های نفتی آمریکا باید به نحوی رفتار کرد که اثرات منفی این تصمیم به حداقل ممکن برسد یا تهدیدمزبور به یک فرصت مناسب اقتصادی تبدیل شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران نخستین بار نیست که با موضوع تحریم های نفتی مواجه می شود، گفت: جمهوری اسلامی در سال ۹۰ و ۹۱ علاوه بر نفت تحریم بنزینی هم شد.

مدیر گروه نفت اندیشکده تحلیل گران انرژی افزود: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر مناسب در همان زمان از سوی مسئولان برای مقابله به تهدیدات بنزینی مانند تغییر کاربری فنی در واحدهای پتروشیمی و همینطور بهینه سازی فرآیندهای پالایشگاهی نیاز کشور در حوزه بنزین از واردات قطع و تمرکز تولید به داخل معطوف شد.

وی اضافه کرد: واقع مطلب اینکه با تمرکز تولید بنزین در داخل بطور کامل این گزینه از میز آمریکایی ها حذف و در هیچ زمان دیگری از سوی آنان نیز مطرح نشد.

اکبری در ادامه یادآورشد: بطورکلی روش ‌ها و راهکارهای متعددی برای مقابله و کم اثرکردن تحریم نفتی ایران وجود دارد و باید از راهکارهای مزبور در این جهت به نحو مطلوب استفاده کرد.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی و حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا