صنعت، معدن، تجارت

گرانی كاغذ گلایه اصلی ناشران

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: یکی از گلایه های اصلی ناشران در نشست صمیمی با رهبر انقلاب گرانی کاغذ و تبع گرانی قیمت پشت جلد کتاب بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ایوب دهقان کار در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بالاخره در ششمین روز از برپایی سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران انتظار اصحاب قلم، فرهنگ، ناشران و نویسندگان بسر آمد و ولی امرمسلمین جهان با قدوم خود این نمایشگاه را منور فرمودندکه از این باب جای بس خورسندی و خوشحالی دارد.

وی همچنین اظهارداشت: صرفنظر از شخصیت و جایگاه حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان یک مرجع دینی و سیاسی معظم له یک کتابخوان و یک کتابشناس حرفه ای نیز هستند بنابراین حضور ایشان در نمایشگاه از این حیث هم بسیار مغتنم است.

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: توصیه ها، نصایح، سفارشات و تاکیداتی که مقام معظم رهبری ضمن بازدید از نمایشگاه در حوزه کتاب و کتابخوانی فرمودند به یقین چراغ راه آینده دست اندرکاران، سیاست گذاران و برنامه ریزان این حوزه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: معظم له جدا از این در دیدار صمیمی با ناشران انتقادات، پیشنهادات و مطالبات آنان را با سعه صدر گوش فرادادند.

دهقان کار گفت: یکی از گلایه های اصلی ناشران در این دیدار گرانی کاغذ وبه تبع گرانی قیمت پشت جلد کتاب بود.

وی افزود: رهبر انقلاب در ادامه دیدار صمیمی با ناشران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت را مامور به چاره اندیشی برای بحث گرانی کاغذ کردند.

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهارداشت: انتظار قاطبه ناشران اینکه کشور به سمت خودکفایی در مسیر تولید کاغذ حرکت کند.

وی اضافه کرد: واردات کاغذ و تامین ارز یک بحث و مسئله مهمتر اینکه سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که کشوردر آینده نزدیک نه تنها از واردات کاغذ بی نیاز بلکه به یک صادرکننده کاغذ در دنیا تبدیل شود.

دهقان کار گفت: بلافاصله پس از توصیه معظم له وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه کتاب حاضر و جلسه ای در این ارتباط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردند.

وی در ادامه افزود: بنا شد این جلسه فتح بابی باشد تا هر دو پروسه یعنی تسهیل واردات کاغذ و خودکفایی تولید کاغذ در کشور همزمان دنبال شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا