امور زیربناییراه و ساختمان

تسریع ساخت منازل در پلدختر و معمولان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت تسریع ساخت منازل سیل زدگان در پلدختر و معمولان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ،احمد مرادپور در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود:مهمترین موضوع در حال حاضر با توجه به گرمسیر بودن پلدختر و معمولان اسکان و ساخت و ساز ساختمان برای ساکنان این منطقه است.

وی ضمن اشاره به اینکه بنیاد مسکن هر منطقه ای را در اختیار یکی از استان های مقیم مانند اردبیل، اصفهان و…قرار داده تا عملیات بازسازی را انجام دهند، اظهارداشت: منازل تمامی کسانی که در سیل دچار آسیب شده شناسایی و به دو دسته تعمیری و احداثی جدید تقسیم بندی شده است.

همچنین بخوانید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اعلام این مطلب که تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده در هر روستا و هر شهری مشخص است، ادامه داد: ساختمان های خارج از مسیر و حریم رودخانه درجاسازی می شوند و در این راستا عملیات فنداسیون در بسیاری از روستاها آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی واحدهای تعمیری از سوی مالکان انجام می شود، گفت: اعتباراتی به صورت بلاعوض به همراه مبالغی به عنوان تسهیلات به حساب مالکان واحدهای آسیب دیده پس از تشکیل پرونده واریز تا بتوانند تعمیرات را انجام دهند.

مرادپور با بیان این خبر که در سیل اخیر ۳۵ هزار واحد مسکونی در استان آسیب دیده است، افزود: برخی از واحدهای مسکونی قابل بازسازی و برخی دیگر هم باید از نو ساخته شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه مالکان واحدهای مسکونی که باید درجاسازی شود مبلغی بلاعوض و مبلغی هم به عنوان تسهیلات دریافت می کنند، اظهارداشت: تشکیل پرونده برای بازسازی اماکن مسکونی آسیب دیده طی دو روز گذشته نهایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بخش زیادی از سیل زدگان در چادر زندگی می کنند به رادیو اقتصاد یادآور شد: اعتباراتی بلاعوض به عنوان هزینه انتقال برای اسکان موقت به دائم در حال پرداخت بوده که این اعتبار در شهرها ۱۲ میلیون تومان و در روستاها شش میلیون تومان است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا