بانکبانک و بیمه

واکنش پرویزیان به اتهام زد و بند در شبکه بانکی

ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر زد و بند در شبکه بانکی با واکنش تند رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی مواجه شد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کوروش پرویزیان در پاسخ به اظهارات اتهام‌گونه‌ای که محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جریان دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره شبکه بانکی کشور مطرح‌کرد، گفت: موجب تاسف است که این چنین بانک‌ها و کارکنان خدوم آ‌نها در سالی که اقتصادمقاومتی، تولیدو اشتغال نام‌گذاری شده‌است، مورد هتک حرمت قرار بگیرند.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با طرح این سوال که امروز در اجرای برجام چه کرد‌‌ه‌ایم و در اجرای برجام آثار آن برای مردم چه بوده است؟ مدعی شد”… وقتی جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نمی شود، وقتی وارداتچی این کار را انجام می دهد، وقتی بانک های ما سروپا در ضد و بند است و ظلم به مردم می کنند، اگر امکانی هم بیاید باز همین چهار درصدی ها بهره مند می شوند”.

همچنین بخوانید

پرویزیان در ادامه واکنش به این اظهارات افزود: نظام بانکی کشور همواره بار عمده‌ای از توسعه کشور را بر دوش کشیده و تامین مالی بسیاری از پروژه‌های اقتصادی، فناوری و صنعتی و تولیدی را انجام داده است. اتهام زد و بند به کارکنان شریف نظام بانکی جفا به این مجموعه و خانواده زحمتکش آن است که با تمام توان برای پیشرفت کشور صادقانه فعال هستند و شاخص های پولی و بانکی و جزئیات آنها نشان می‌دهد که بانک‌ها با وجود تنگنای مالی و فشار شدید بر روی منابع آن‌ها، حداکثر استفاده از منابع خود را برای کمک به تولید و ایجاد رونق داشته‌اند.

وی با تکرار اینکه چنین اظهاراتی جای گله و تاسف فراوان دارد، افزود: تأسف زمانی بیشتر می‌شود که چنین اتهاماتی از سوی فردی مطرح می‌شود که سازمان تحت مدیریتش، سهامدار اصلی یک بانک خصوصی است. اتهام زد و بند و قربانی کردن سلامت و شفافیت شبکه بانکی کشور به پای رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی زیبنده چنین فردی نیست.

پرویزیان ادامه‌داد: طرح چنین ادعاهایی این سوال را پیش‌می‌آورد که آیا مدعی میتواند مصداقی برای آنچه زد و بند عنوان شده در بانک زیرمجموعه خود بیابد یا خیر؟

رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: مطمئنا علی‌رغم وجود برخی مشکلات در بانک‌ها که ریشه بیرونی دارد، چنین موضوعی نمی‌تواند درکلیت و مجموعه نظام بانکی مطرح باشد. از این رو ضمن اعتراض و ابراز گله شدید از این نامزد بابت طرح چنین اتهامی، تأکید می‌کنم حق بانک‌ها و کارکنان خدوم آن‌ها برای پیگیری این اتهام از طریق مقتضی محفوظ است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا