ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آغاز پروژه فیبرنوری ایرانیان نت با سرمایه‌گذاری خارجی

سرمایه‌گذاری شرکت خارجی MTN در پروژه فیبر نوری ایرانیان نت با امضای تفاهم‌نامه ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و این شرکت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت MTN، این شرکت به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری به صورت مستقیم برای پروژه فیبر نوری در هشت کلان شهر ایران کرد.

محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره این تفاهم‌نامه گفت: نزدیک به دو سال مذاکره برای سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت ایرانیان نت انجام شد تا پروژه فیبر نوری در هشت کلان شهر و به منازل، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی، تجاری اجرا شود که سند این سرمایه‌گذاری امروز امضا شد.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به نحوه سرمایه‌گذاری شرکت MTN اظهار کرد: ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار فاینانس برای ایجاد FTTX در مناطق مختلف صورت گرفته است که در آینده نزدیک تحول خوبی ایجاد خواهد کرد.

او ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات نیازمند است دسترسی مردم، تجارت، صنعت، آموزش یک دسترسی سریع با کیفیت بالا باشد و آنچه این کیفیت را ایجاد می‌کند فیبر نوری است.

وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی پروژه فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران بیان کرد: با این امضا رقیبی برای شرکت مخابرات به وجود آمده که به مردم حق انتخاب می‌دهد و البته باعث تسریع توسعه در کشور می‌شود.

واعظی خاطرنشان کرد: این اتفاق همچنین موجب می‌شود مخابرات هم سریع تر حرکت کند. نمونه آن را در اپراتورهای کشور شاهد بودیم، زمانی که همراه اول تنها اپراتور کشور بود و با سرمایه‌گذاری MTN و ورود ایرانسل به حوزه اپراتوری، شکوفایی به همراه اول رسید و کیفیت خود را ارتقا داد.

وی در ادامه به سرمایه‌گذاری هشت ساله MTN و رضایت این شرکت گفت: شرکای ایرانی هم از سرمایه‌گذاری MTN رضایت داشتند و این سبب شد پس از برجام این شرکت سرمایه‌گذاری خود را در فیبر نوری هم انجام دهد که تحول خوبی برای شبکه FIX کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه سرمایه‌گذاری در این پروژه توضیح داد: ایرانیان نت شرکتی است که باید همه شهرهای ایران را پوشش دهد. هشت شهر از کل شهرها انتخاب شده که ۴۹ درصد شریک خارجی و ۵۱ درصد سهامدار ایرانی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا