ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی

مدیرکل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران با بیان اینکه هدف ما از شبکه‌سازی در حوزه کسب و کارهای فضاپایه برقراری ارتباط میان سازمان‌های دولتی با شرکت‌ها است، گفت: در گردهمایی امروز شاهد حضور ۷ دستگاه دولتی به عنوان مشتریان بالقوه هستیم. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی دکتر شبنم یزدانی در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: ایجاد زیر ساخت‌ها، آموزش و ترویج، خرید کلان و پایداری، نظارت، ایجاد منابع سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و توسعه بازار از جمله نیازهای ایجاد کسب و کارهای نوآورانه به شمار می‌رود.

وی خدمات خرید کلان را شامل خرید داده‌ها ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد و امیدواریم تا دو سال آینده در مدار قرار گیرد.

همچنین بخوانید

مدیر کل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران با تاکید بر وجود نظارت صنفی بر شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال استقرار هستند و امیدواریم زیر ساختهای لازم برای نظارت صنفی و ساختارهای هوشمند برای رتبه‌بندی شرکت‌ها ایجاد شود.

یزدانی با اشاره به اقدامات سازمان فضایی برای شبکه‌سازی، اظهار کرد: در این طرح به دنبال برقراری ارتباط میان سازمان‌های دولتی به عنوان مشتری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عرضه‌کنندگان فناوری و تکمیل زنجیره شرکت‌ها و استارتاپ‌ها هستیم.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی، گفت: در این گردهمایی ۳ روزه ۷ سازمان دولتی به عنوان مشتریان بالقوه محصولات شرکت‌ها حضور دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا