صنعتصنعت، معدن، تجارت

ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری در انجمن فولاد

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از راه اندازی صندوق پژوهش و نوآوری در این انجمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «بهرام سبحانی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این صندوق با کمک و سرمایه شرکت های فولادی ایجاد خواهد شد.

وی اظهارداشت: صندوق پژوهش و نوآوری ضمن تامین مالی شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، دانشجویان، استادان و دیگر اشخاص می توان ریسک های مترتب بر ساخت تجهیزات را پوشش دهد.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: سرمایه صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۹ برابر این رقم نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری کمک خواهد شد.

وی افزود: بطورکلی در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه در اختیار این صندوق قرار می گیرد.

سبحانی در ادامه ضمن اشاره به مقوله توسعه بومی سازی در زنجیره فولاد اظهارداشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و مباحث تحریم ها ایجاب می کند بیش از پیش به موضوع بومی سازی تجهیزات واحدهای فولادی در کشور پرداخته شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: پیگیری سیاست متمرکز و جامع در سطح ملی برای بومی سازی در صنعت فولاد و قطع وابستگی کامل به خارج در این حوزه بسیار ضرورت دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: انجمن به عنوان محور اصلی انجام این کار را در دست گرفته و سامانه جامعی تحت عنوان «بومی سازی در زنجیره آهن و فولاد» را طراحی و رونمایی کرده است.

وی اظهارداشت: تمامی شرکت ها، کارخانجات و حتی اشخاص حقیقی در زنجیره آهن و فولاد که می توانند قطعه، ماشین آلات، تجهیزات و مواد مصرفی را بسازند خودرا در سامانه معرفی و از طرفی واحدهای تولیدی در حوزه تولید آهن و فولاد به این اطلاعات دسترسی دارند و می توانند تولیدکنندگان کالا و مواد مورد نیاز خود را در این سیستم شناسایی و با آنان ارتباط برقرار کرده و در عین حال نیازهای خود را بدین شکل برطرف کنند.

سبحانی ادامه داد: خوشبختانه با این سازو کار ارتباط مستقیمی بین تولیدکنندگان و سازندگان برقرار و همینطور بومی سازی زنجیره فولاد در کشور بیش از پیش تسریع و تسهیل می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا