بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد: توسعه پرداخت مبتنی‌بر کیوآرکد مستلزم فرهنگ‌سازی و تغییر نظام کارمزد است

نشست خبری پرداخت الکترونیک سداد با موضوع پرداخت مبتنی‌بر کیوآرکد از طریق کارت‌خوان‌های بانک ملی امروز ۱۲ آبان‌ماه، در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد. در این نشست مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد به معرفی سیستم پرداخت مبتنی بر کد کیوآر پرداخت الکترونیک سداد توسط اپلیکیشن ایوا و دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت سداد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، طبق صحبت‌های او این شیوه از پرداخت بدون نیاز به کارت بانکی توسط اپلیکیشن ایوا از سمت مشتری با اسکن کد کیوآر ارائه شده دستگاه کارت‌خوان قابل انجام است و در صورت تمایل بعد از پرداخت امکان چاپ رسید توسط دستگاه کارت‌خوان نیز میسر است.

محمد مهدی صادق ضمن معرفی و دموی پرداخت مبتنی‌بر کیوآرکد گفت: «مشتری با استفاده از بارکدی که در فروشگاه نصب شده می‌تواند پرداخت خود را انجام دهد. رسید این تراکنش نیز قابل چاپ است یا می‌توان آن را از طریق پیامک به مشتری ارسال کرد.»

همچنین بخوانید

او اضافه کرد: «این امکان اکنون صرفاً از طریق کارت بانک ملی و از طریق اپلیکیشن ایوا فراهم شده است که در آینده قرار است در اپلیکیشن‌های دیگر مانند بله نیز فعال شود.»

او با اشاره به قابلیت کیف پول اپلیکیشن ایوا، توضیح داد: «با استفاده از کیف پول ایوا، مشتریان می‌توانند با شارژ کردن این کیف پول نیز پرداخت خود را انجام دهند.»

صادق با بیان اینکه اکنون کلیه دستگاه‌های کارت‌خوان سداد به این قابلیت مجهز شده‌اند، گفت: «اکنون کمتر از پنج درصد این پرداخت بر دستگاه‌های کارت‌خوان پذیرنده‌ها فعال شده است که با معرفی و فرهنگ‌سازی سعی می‌کنیم این امکان را به ۲۰ درصد برسانیم. بازار پرداخت مبتنی‌بر کیوآرکد می‌تواند با افزایش ضریب نفوذ اپلیکیشن ایوا روبه‌رشد باشد و کم‌کم تبدیل به فرهنگ شود.»

او در رابطه با محدودیت تراکنش این نوع پرداخت توضیح داد: «محدودیت تراکنش در پرداخت مبتنی‌بر کیوآرکد با توجه به صنف پذیرنده از ۵۰ میلیون تا یک یا دو میلیون تومان قابل افزایش است.»

او ادامه داد: «اگر کارمزد تراکنش‌ها تغییر کند این احتمال وجود دارد که ۲۰ تا ۳۰ درصد تراکنش‌ها به پرداخت‌های موبایلی انتقال یابد. اما در غیر این صورت از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی باید این نوع پرداخت را توسعه داد.»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است یکسان‌سازی در کدهای کیوآر صورت گیرد، گفت: «درحال حاضر امکان اتصال بین کیف پول‌های مختلف با کیف پول سداد فراهم شده که تجمیعی بین چند اپلیکیشن صورت گیرد. اما موضوع یکسان‌سازی کدها موضوعی است که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا