انرژی

اعلام آخرین تغییرات سهمیه بنزین خودروها

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از این ماه و با توجه به این مصوبه، ۴۰ لیتر به سهمیه سوخت خودرو‌های معلولان و جانبازان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهرام رضایی گفت: سهمیه سوخت خودرو‌های تک‌سوز شخصی متعلق به معلولان و جانبازان ۱۰۰ لیتر و خودرو‌های دوگانه سوز ۷۰ لیتر در ماه تعیین شده است.

رضایی افزود: سهمیه سوخت خودرو‌های تک‌سوز شخصی متعلق به معلولان و جانبازان ۱۰۰ لیتر و خودرو‌های دوگانه سوز ۷۰ لیتر در ماه تعیین شده است و افرادی که کارت سوخت مخصوص معلولان و جانبازان دریافت کرده‌اند از همین ماه افزایش سهمیه خود را دریافت خواهند کرد.

همچنین بخوانید

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: البته تفاوت و مانده افزایش سهمیه ماه‌های قبل نیز به کارت این افراد واریز خواهد شد.سرویس‌های مدارس سهمیه سوخت خود را براساس پیمایش دریافت می‌کنند، اما برای تاکسی‌های تلفنی سهمیه ۲۰۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.

رضایی افزود: سهمیه در نظر گرفته شده برای سرویس‌های مدارس و آژانس‌های تاکسی تلفنی به صورت اعتبار بوده و تفاوت نرخ بنزین آزاد و بنزین سهمیه‌ای تا سقف تعیین شده به صورت ریالی در کارت بانکی مالکان این خودرو‌ها واریز شده و این افراد می‌توانند از این مبلغ صرفاً برای پرداخت هزینه سوخت خود در جایگاه‌ها استفاده کنند.

رضایی گفت: سهمیه سوخت قایق‌های صیادی براساس توان قایق و مقدار مسافت طی شده که باید به تأییدیه شیلات برسد به صورت بنزین در کارت سوخت آن‌ها اعمال خواهد شد.

واردات گندم به دلیل تامین ذخائر استراتژیک است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شک نکنید که خودکفایی ما در تولید گندم برای تامین مصرف جاری کشور به قوت خود باقی است و اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

مدرس خیابانی افزود: اما به دلیل شرایط خاص کشور و قرار گرفتن در شرایط جنگ اقتصادی باید ذخایر استراتژیک داشته باشیم و بنابراین برای تامین ذخایر استراتژیک کشور اقدام به واردات گندم خواهیم کرد.

وی ادامه داد : موجودی کالا‌های اساسی در جنگ اقتصادی به مثابه موجودی مهمات و تسلیحات در جنگ نظامی است بنابراین حتما باید در شرایط جنگ اقتصادی از ذخایر مطمئن کالا‌های اساسی برخوردار باشیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات گندم بعد از برداشت صورت گرفته و هیچ ارتباطی به قیمت خرید تضمینی گندم ندارد ضمن اینکه اگرچه بخشی از محصول گندم امسال براثر سیل از بین رفت، اما به دلیل بارندگی خوب در میزان تولید گندم مشکل چندانی نداشتیم.

برآورد تولید بیش از ۵/۲ میلیون گوشت مرغ تا پایان سال

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته زیربخش تولیدات دامی نمره‌ خوبی گرفت و از جهت تولید مواد پروتئینی با قیمت مناسب و رساندن آن بر سر سفره مردم در شرایط مناسبی قرار داشتیم.

رضایی در رابطه با تامین نهاده های دامی مورد نیاز گفت: از نظر تامین نهاده‌ها شرایط بسیار ایده‌آلی وجود دارد و دانه ذرت، کنجاله سویا و جو، تامین جوجه یک روزه، گله های مادر و اجداد، واکسن ها و مکمل ها به خوبی در حال انجام است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال کمتر از سال گذشته نگران تامین نهاده‌ها بودیم، علی رغم اینکه اعتبارات دولتی بسیار کمتر بوده اما صنعت به صورت پویا و فعال در حال فعالیت است.

رضایی افزود: باید در تمام فرایندهای حوزه کاری دام و طیور نظارت کامل انجام شود و شرایطی که در آن هستیم، نیاز به نظارت قوی برای رصد تک به تک تغییرات دارد.

۸۵ درصد کود بخش کشاورزی از داخل تامین می شود

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از مقدار کل کودهای یارانه‌ای که از سوی این شرکت تأمین، تدارک و توریع می‌شود، ۷۵درصد آن کود اوره بوده که ۱۰۰درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه نه تنها هیچ‌گونه وارداتی انجام نمی‌گیرد، بلکه مقادیر قابل توجهی نیز صادر می‌شود.

حمید رسولی افزود: از میزان کود وارداتی که تنها به سه نوع کود منحصر می‌شود، با اعمال روش‌های حمایتی هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای تولیدکنندگان داخل ایجاد نمی‌ شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از ۲۵درصد باقی‌مانده که شامل سه نوع از کودهای فسفاته و پتاسه است که به‌علت کمبود مواد اولیه برای ساخت آنها در داخل کشور، در حدود ۱۰درصد آن به‌وسیله تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود و در حدود ۱۵درصد مابقی نیز از طریق واردات تأمین می‌شود.

رسولی افزود: میدواریم که کشور در ۱۵درصد کودهای وارداتی نیز خودکفا و از واردات هرگونه کودی به کشور بی‌نیاز شود.

عدم ترخیص برنج های رسوب شده در گمرکات

دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: متأسفانه به دلیل عدم تخصیص ارز هنوز این برنج‌ها ترخیص نشده است.

مسیح کشاورز افزود: زمانی که این برنج‌ها وارد گمرکات شده قیمت آن بالا بوده و الان برنج ارزان شده است و علاوه بر این هزینه دموراژ و انبارداری نیز به واردکنندگان تحمیل شده و آنها دچار خسارت شده‌اند.

دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: امسال ممنوعیت واردات برنج اعمال نشده بود و ما هم به دلیل این تصمیم ستاد تنظیم بازار اقدام به خرید و واردات برنج کرده بودیم؛ اگر ممنوعیت را برقرار می‌کردند ما خرید نمی‌کردیم تا به دموراژ و انبارداری بخورد.

کشاورز افزود: متأسفانه مسئولان مربوطه در امر واردات کالاهای اساسی کُند هستند؛ بویژه در حال حاضر که حدود سه ماه تا آخر سال مانده و تقریباً زمانی نداریم چرا که تا پایان سال باید ۵۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شود و اگر الان اقدام به واردات این حجم از کالا نشود شب عید دچار کمبود می‌شویم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا