امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۸۵ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری‌شد/ توزیع ۶۶.۵ هزار تن آرد

سمنان – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان درباره آمار خرید گندم از بهره‌برداران استان طی سال جاری، گفت: ۸۵ هزار و ۲۳۹ تن گندم در استان خریداری‌شده است.

همچنین بخوانید

محمدباقر منوچهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شهرستان‌های میامی، شاهرود عمده تولیدکنندگان گندم استان سمنان محسوب می‌شوند، بیان کرد: در سال جاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی ۸۵ هزار و ۲۳۹ تن گندم از بهره‌برداران خریداری کرده است.

وی از استقرار ۳۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان‌های استان سمنان طی سال ۹۸ خبر داد و افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی در سال جاری همچنین ۱۳۰ نماینده خرید را در سراسر استان به کار گرفته است.

خرید ۷۳۱ تن کلزا از کشاورزان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان همچنین از خرید ۷۳۱ تن کلزا از کشاورزان استان خبر داد و گفت: در سال جاری همچنین ۵۰۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از بهره‌برداران عمدتاً شهرستان میامی خریداری‌شده است.

منوچهری بابیان اینکه ۴۵ هزار و ۲۰۱ تن آرد در سال جاری بین نانوایی‌های دولتی و ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن آرد بین نانوایی‌های آزاد پز استان سمنان توزیع‌شده است، بیان داشت: ۹ هزار و ۴۰۷ تن شکر موردنیاز استان نیز از طریق این اداره کل تأمین شده است.

وی از تأمین و توزیع ۳۲۶ تن برنج هندی طی سال ۹۸ در سطح استان نیز خبر داد و بیان داشت: واردات گندم استان سمنان از خوزستان و گلستان در سال جاری ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن و واردات برنج هندی از بنادر جنوبی کشور دو هزار و ۷۰۴ تن بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا