ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ماجرای افشای هزاران تماس ویدئویی کاربران اپلیکیشن Zoom

با افشای هزاران فایل از تماس های ویدیویی کاربران اپلیکیشن Zoom ، نگرانی های جدیدی در رابطه با حفظ حریم خصوصی کاربران این برنامه محبوب به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست ، هزاران فایل ذخیره شده مربوط به جلسات ویدیویی و مکالمات تصویری کاربران در اپلیکیشن زوم (Zoom) که همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا و خانه نشینی و دورکاری شهروندان در سراسر دنیا محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده است، در فضای وب افشا و منتشر شده است.

اپلیکیشنZoom که طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده تعداد کاربرانش تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و اعلام قرنطینه و دورکاری در سراسر جهان از روزانه ۲۰۰ میلیون نفر نیز عبور کرد، به تازگی گرفتار دردسر جدی شده و آن نیز امکان دسترسی اشخاص ثالث در فضای وب به فایل های مکالمات ویدئویی و جلسات و کنفرانس های تصویری برگزار شده بر اساس این پلتفرم ویدئو محور است.

همچنین بخوانید

به گفته گزارشگر این روزنامه ، اپلیکیشن Zoom تمامی فایلهای ویدئویی ذخیره شده را به طور کاملاً یکسان نامگذاری می‌کند . حالا این نگرانی به وجود آمده است که وجود و انتشار فایل‌های تماس های ویدئویی کاربران در باکت های محافظت نشده سرویسهای مبتنی بر وب آمازون (Amazon Web Services) امکان دسترسی به آنها را از طریق جستجوی آنلاین برای افراد در فضای مجازی فراهم می کند.

این در حالیست که باکت های مذکور در حالت پیش فرض قفل دارند اما ممکن است شماری از کاربران بتوانند قفل آن را برداشته و آنها را با عناوین و مقاصد مختلف به اشتراک بگذارند. 

این روزنامه همچنین به نقل از افرادی که ویدیوهایشان در فضای مجازی فاش شده است ، مدعی شده است که آنها هنوز از اینکه چگونه تماس‌های ویدئویی شان در وب منتشر و به اشتراک گذاشته شده است ، سر در نیاورده اند.

همچنین بر اساس وب سایت the verge ، به نظر می رسد که هزاران فایل برقرار و ضبط شده در اپلیکیشن Zoom در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب و Vimeo آپلود و منتشر شده است که این نشان می دهد که دسترسی و به اشتراک گذاری ویدیوهای فاش شده تنها با یک جستجوی ساده به دست می‌آید و کار دشواری به شمار نمی رود. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا