بین الملل

لوفت هانزا ۲۹ هزار کارمند خود را به علت بحران کرونا اخراج می‌کند

رسانه های محلی آلمان اعلام کردند که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا تا پایان سال جاری میلادی ۲۹۰۰۰ کارمند خود را به علت بحران مالی کرونا از دست خواهد داد و در سال آینده نیز ۱۰۰۰۰ نفر دیگر را در این کشور تعدیل نیرو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، رسانه های محلی آلمان روز یکشنبه اعلام کردند که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا تا پایان سال جاری میلادی ۲۹۰۰۰ کارمند خود را به علت بحران مالی کرونا از دست خواهد داد و در سال آینده نیز ۱۰۰۰۰ نفر دیگر را در این کشور تعدیل نیرو خواهد کرد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این شرکت هواپیمایی و شرکت های تابعه آن یعنی یورووینگز، خطوط هوایی سوئیس، اتریش و بروکسل، برنامه پروازها، ناوگان و کارکنان خود را کاهش داده اند، به طوری که انتظار نمی رود قبل از سال ۲۰۲۵ سفر هوایی به سطح قبل از این همه گیری برسد.

هفته نامه آلمانی Bild am Sonntag با استناد به منابع آکاه اعلام کرد که لوفت هانزا ۲۰ هزار شغل را در خارج از آلمان کاهش خواهد داد و بخش کیترینگ خود را که ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در آن مشغول هستند، به فروش خواهد رساند و به این ترتیب کل پرسنل خود را به ۱۰۹ هزار نفر می رساند.

سال آینده نیز این شرکت هواپیمایی ۱۰ هزار شغل دیگر را در آلمان کاهش خواهد داد. به گفته این هفته نامه، لوفت هانزا در حال حاضر سه میلیارد یورو از ۹ میلیارد یورویی که اوایل سال جاری میلدی از دولت به عنوان کمک دریافت کرده بود را خرج کرده است.

کارستن اسپور، مدیر ارشد اجرایی این شرکت ماه گذشته گفت، لوفت هانزا ۲۷۰۰۰ کارمند تمام وقت بیش از حد نیاز دارد حتی در حالی که این شرکت هواپیمایی به اتحادیه ها قول داده بود که در ازای کاهش پاداش ها و سایر پرداخت ها، از برنامه اخراج اجباری استفاده نکند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا