بین الملل

افزایش تلفات هوایی جهان به ۲۹۹ نفر در سال ۲۰۲۰ با وجود کاهش شدید پروازها

حتی با کاهش بیش از ۵۰ درصدی سفرهای هوایی در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع کرونا، تعداد افراد کشته شده در سوانح هوایی در سراسر جهان نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یک شرکت مشاوره هلندی روز جمعه اعلام کرد که حتی با کاهش بیش از ۵۰ درصدی سفرهای هوایی، تعداد افراد کشته شده در سقوط هواپیماهای مسافربری بزرگ در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ به ۲۹۹ نفر افزایش یافت.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

به گفته شرکت مشاور هواپیماییTo70 ، در سال ۲۰۲۰، ۴۰ حادثه در هواپیماهای مسافربری بزرگ رخ داده که پنج مورد منجر به مرگ و میر شده و ۲۹۹ کشته در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹، ۸۶ حادثه برای این گونه هواپیماها رخ داده که هشت مورد آنها منجر به کشته شدن ۲۵۷ نفر شده است.

شرکت To70 همچنین اعلام کرد که هواپیماهای بزرگ تجاری در هر یک میلیون پرواز در سال ۲۰۲۰، ۰.۲۷ منجر به حادثه مرگبار شده اند یا به عبارتی از هر ۳.۷ میلیون پرواز یک سانحه مرگبار داشته اند.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ از هر یک میلیون پرواز ۰.۱۸ منجر به حادثه مرگبار شده است.

کاهش تعداد حوادث هوایی در سال ۲۰۲۰ در پی کاهش شدید تعداد پروازها به دلیل شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا همراه بوده است.

سایت Flightradar24 گزارش داد که پروازهای تجاری در سال ۲۰۲۰ با ۴۲ درصد کاهش به ۲۴.۴ میلیون پرواز رسید.

بیش از نیمی از کل مرگ و میرها در بررسی To70 مربوط به ۱۷۶ کشته شده در ژانویه سال ۲۰۲۰ بود که هواپیمای اوکراینی در حریم هوایی ایران ساقط شد.

دومین حادثه مرگبار، سقوط هواپیمای مسافربری پاکستانی در ماه مه بود که منجر به کشته شدن ۹۸ نفر شد.

هواپیماهای مسافربری بزرگ که در این آمار مورد بررسی قرار گرفتند تقریباً توسط همه مسافران خطوط هوایی مورد استفاده قرار می گیرند اما هواپیماهای کوچک مسافربری از این آمار مستثنی هستند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا