بورسبورس اوراق

رشد متغیرهای بورس تهران در نخستین روز کاری هفته

بازار سرمایه، نخستین روز هفته را با روند مثبت آغاز کرد و شاخص کل این بازار بیش از ۳۹ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، بورس تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت  و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۹ هزار و ۴۷۸ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۷ هزار و ۳۳۸ واحد به رقم ۴۳۱ هزار و ۹۶۲ واحد رسید.

همچنین بخوانید

ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از ۴ میلیون و ۹۵۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۶.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از ۳ هزار و ۹۱۲ میلیارد رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس بیش از ۱۳.۴ هزار میلیارد تومان شد.

امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ سبز در آمدند و بین یک تا سه درصد رشد کردند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی-ارزشی ۳.۲ درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۱.۷ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۲.۶ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۳.۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۶ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس تهران شامل پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، گل‌گهر، هلدینگ نفت و گاز تأمین و پالایش نفت اصفهان بودند.

نمادهای پر تراکنش در بورس شامل بهساز کاشانه تهران، لیزینگ پارسیان، زر ماکارون، توسعه و عمران امید، پارس سرام، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین و ملی مس ایران بوده‌اند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا