انرژی

انتقادات به بیطرف ارتباطی با دوران کاری وزارتش ندارد

کارشناس و پیشکسوت صنعت آب و برق با تاکید بر اینکه انتقادات مطرح شده به بیطرف ارتباطی به دوران کاری وزارت او ندارد، گفت:‌ طرح مسائلی از قبیل پروژه های انتقال آب اصفهان به یزد و یا سدسازی های صورت گرفته، قبل از حضور بیطرف در وزرات نیرو مطرح بوده است.

علی محمد رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گزینه پیشنهادی دولت برای سکانداری وزارت نیرو تسلط کاملی به حوزه آب و برق کشور دارد، اظهار کرد:‌ با توجه به شناخت طولانی مدتی که از بیطرف دارم وی را فردی پاک دست، موفق و مسلط در مجموعه صنعت آب و برق می دانم.

وی با اشاره به اینکه بیطرف هیچ نقطعه ضعفی در پرونده کاری خود ندارد، گفت:‌ وزیر پیشنهادی دولت با حضور ۱۶ ساله خود در قامت معاون و شخص وزیر تجربه های زیادی را در وزارت نیرو به دست آورده است.

همچنین بخوانید

این کارشناس بر لزوم افزایش سرمایه گذاری در صنعت برق کشور تاکید کرد و افزود:‌ باید تدابیری اندیشیده شود تا در تابستان های آتی شاهد خاموشی در شهرهای کشور نباشیم.

حبیب‌الله بیطرف وزیر نیرو در دولت های اول و دوم دولت اصلاحات بوده است. وی در سال ۱۳۶۵ و در زمانی که دولت با نخست وزیر اداره می‌شد، استاندار یزد بود و در دولت هشتم در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان عضویت داشت.

بیطرف در سال ۱۳۳۵ در یزد به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته راه و ساختمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است.

وی در کارنامه اجرایی خود به جز وزارت نیرو، عناوینی چون عضو رسمی سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۴-۱۳۵۹، موسس و مدیر مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی در سال‌های ۱۳۶۵-۱۳۶۴، استاندار یزد در سال‌های ۱۳۶۸-۱۳۶۴، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۹-۱۳۶۸، معاون آموزشی وزارت نیرو در سال‌های ۱۳۷۳-۱۳۶۹ و مجری طرحهای ملی کارون ۳، ۴ و عضو هیات مدیره شرکت آب و نیرو در سال‌های ۱۳۷۶-۱۳۷۳ را دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا