بورس

بازار سهام مایل به اصلاح موقت قیمتی

بازار سهام یک روز پس از تصمیم بانک مرکزی برای بکارگیری سیاست های انبساطی پولی و کاهش نرخ سود سپرده بانکی شاهد معاملاتی به نسبت پر حجم اما کم نوسان و متعادل بود.

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ با پایان معاملات روز چهارشنبه اول شهریور ماه ۹۶ ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۶۹ واحدی نمایشگر عدد ۸۲ هزار و ۵۴۱ واحد بود.

همچنین بخوانید

شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۲۹ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۷۳۳ واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش ۵۴ واحدی به عدد ۲۶ هزار و ۷۴۶ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با افزایش ۲۲ واحدی، عدد ۱۳ هزار و ۴۳۲ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۷۵ واحدی به رقم ۹۰ هزار و ۶۶۵ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با ۱۴۹ واحد افزایش در حالی عدد ۵۷ هزار و ۸۹۵ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۰۳ واحدی به رقم ۱۷۹ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با افزایش ۳ واحدی روی رقم ۹۴۰ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ بازار سهام در معاملات امروز شاهد معاملاتی آرام و متعادل در اغلب نماد های معاملاتی و تمایل برای اصلاح قیمتی بود.

بازاری که اگر چه در گروه های معدنی با پیشرو شدن دو قلو های سنگ آهنی و تک سهم های فلزات اساسی اقبال خریداران را در پی داشت اما به دلیل فشار عرضه در برابر تقاضای سهام از سوی معامله گران اغلب حقوقی ترجیح داد تا در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) نوسان کند.

با این همه بازار سرمایه در انتظار تعیین تکلیف اعتبارهای تخصیصی از سوی شرکت های کارگزاری ترجیح می دهد تا همچنان دست به عصا حرکت کند .هر چند سیاست نگهداری سهام در دوره های میان مدت و بلند مدت دوباره رونق گرفته است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا