بانکبانک و بیمه

آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن، آرمان و فرشتگان، با کار صرف قضایی مردم به حقوقشان نخواهند رسید

افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران  در مورد  آخرین وضعیت پرونده ‏های موسسه ثامن، آرمان و فرشتگان گفت: پرونده موسسه مالی و اعتباری فرشگان، آرمان با موضوع اخلال در نظام بانکی  در رابطه با اعتراض به قرار به حوزه ما ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در مورد روند رسیدگی به پرونده ثامن‎الحجج اظهار داشت: پرونده ثامن‌الحجج در اینجا رسیدگی شد؛ ۲ بار نقص تحقیقاتی بر آن گرفته شد که برای اصلاح آن را به دادسرا فرستادیم که هنوز به دادگاه کیفری یک ارجاع داده نشده است.، اما کیفرخواست صادر و آماده ورود به تشریفات رسیدگی است.
افتخاری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ورمی کمپوست، افزود: پرونده ورمی کمپوست از جمله پروند‎ه‎های کشوری بوده و موجب به یغما رفتن اموال مردم شده است. ۳۱۰ جلد پرونده و بیش از ۷۲ هزار برگ اوراق پرونده بوده که به رأی رسیده و در راستای اعتراض دادستان به دیوان عالی کشور رفته است.

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا رسیدگی به پرونده‎های اقتصادی از این دست اغلب زمانبر است،  گفت: به اعتقاد من اگر اخلالی در نظام پولی و اقتصادی کشور رخ می‎دهد ، یکی از دلایل آن کمبود نظارت‌های بانک مرکزی است در واقع در ایجاد و فربه شدن این موسسات به نوعی بی‏ توجهی کرده است.این مؤسسات با سودهای کلان اعتماد مردم را جذب کرده‏ اند در حالی‌که بانک مرکزی در ابتدای امر می ‏توان گفت نظارت مفیدی بر روی آنها انجام نداده و درآمد و هزینه‌ها ( بیلان) آنها را کنترل نکرده است.

بنابراین بخش عمده‌ای به عدم نظارت این بانک بازمی‎گردد در مورد اختلاس از بانک ملی، صادرات، تجارت و بانک رفاه کارگران و … پرونده داریم که این بانکها در اخلال در نظم اقتصادی به نوعی مداخله داشتند و بانک مرکزی به مؤسسات پولی و بانکی و بانک‌ها نظارت کافی نداشته و این نقطه خطرناکی است.

از سوی دیگر ما تعاونی‌های متعددی داریم که مردم را به دردسر انداخته‌اند که همانطور که اشاره کردید پرونده شرکت تعاونی برق هشتگرد است که حدود ۱۳ هزار نفر درگیر آن هستند که این افراد معلم، کارمند و …. بوده‌اند و از حدود ۲۰ سال پیش در این پرونده درگیرند که هنوز نهادهای مسئول هیچ کدام حاضر نشدند قدمی برای مشکل این افراد بردارند.

در ۲ سال اخیر به صورت جدی پیگیر تعیین تکلیف شکات این پرونده بودیم به طوری که دو قاضی متصل را از شعبه جدا کردیم و این پرونده را به آنها سپردیم اما با کار قضایی صرف، مردم به حقوقشان نخواهند رسید و این امر مستلزم همکاری سایر دستگاه‎ها است، اما این همکاری وجود ندارد.

همچنین بخوانید

‫۵ دیدگاه ها

  1. آقا شما را به هر چه وهر که میپرستید اینقدر با اعصاب نداشته مردم بازی نکنید زودتر تکلیف سپرده گذاران ثامن الئیمه را مشخص کنید کافر که گیر نیاورده اید که بخواهید داخل پرس قرارش دهید تا مسلمان شود اکثر کسانی که داخل این موسسه سپرده گذاری کردند به خاطر اسم مقدسش ووابستگی به جایی که حتی یک درصد هم فکر کلاه برداری نمیکردند.نزدیک ۶ماهه که نه زندگی داریم ونه اعصاب آقایان هم که انگاری ما متجاوزان صهیون هستیم که میبایست متوسل به ارباب ویا کدخدا بشویم تاکنون ودر هیچ حکومتی چنین مال مردم خوری در هیچ جایی از دنیا دیده نشده ایشالله بمیری بااین اعتدالت که بوی تعفنش همه جاراگرفته

  2. تسلیت، حقیرترین واژه ای است برای بیان داغی که بر دل نشسته از فاجعه ای که هموطنان شریف کشور را دچار کرده است
    همه خانه ها با سیل، زلزله و طوفان ویران نمی شوند! خانه هایی هستند که با مسدود شدن و تصرف حسابهای سپرده گذاران به یکباره غارت و کل زندگی انسانها خراب می شود و کانون گرم خانواده ها منجر به فروپاشی می شود.
    ای کاش برای خراب شدن چنین خانه هایی هم مسئولان کشور پیام تسلیت و همدردی به مالباختگانی که دو سال است از زندگی ساقط شدند، می دادند!
    خصوصیت زمین لرزه آنست که حداقل یه لرزه کوچک را مسئولان ناخودآگاه احساس می کنند. ولی مسدود شدن دوسال حساب سپرده گذارانی را که تمام سرمایه، دارایی و کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود جهت حیات و بقاء در ام القرای جهان اسلام به موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج یا تعاونی های دیگر سپردند هیچ احساس نمی کنند!
    کدام مسئول کشور می تواند ذره ای تصور کند که شمار زیادی از سپرده گذاران در شرایط رکود شدید اقتصادی و بیکاری و احتیاج به پول، با فروش مأمن و خانه و یا کل زندگیشان تمام دارایی شان را جهت یک درآمد بخور و نمیر در موسسات مالی و اعتباری گذاشتند تا جلوی زن و بچه هایشان شرمنده نباشند!؟
    ای کاش مسئولانی هم پیدا می شدند تا حداقل با سپرده گذاران مالباخته ای که دو سال است تمام دارایی شان را از دست دادند و هزاران پس لرزه را تاکنون تحمل کرده اند ابراز همدردی می کردند

  3. حکایت موسسات مالی ومردم ودولت:این است که سرپرست خانواده به جهت رفاه وآسایش اعضای خانواده لوازم وامکاناتی را تهیه میکند واعضاء خانواده هم درخورنیازخود از آن امکاناتی که توسط بزرگ خانواده تهیه شده وباتوجه به ایمانی که به بزرگ خانواده دارند ازآن امکانات استفاده میکنند حال چنانچه درحین استفاده مشکلی برای اعضاءخانواده بوجود بیاید شرعآ وقانونن رفع مشکل وظیفه بزرگ خانواده میباشد نه اینکه بیاید وحاشیه سازی وفرافکنی کند که فلانی چرا شمارفتی ومثلآ فلان غذا را تناول کردی که این مشکل برایت پیش بیاید مادر حکومت اسلامی به حاکمان خود ایمان داریم و هرچیزی که درجامعه موجود میباشد را با اطمینان استفاده میکنیم واگر غیر ازاین باشد حاکمان ما در جایگاه غصبی نشسته اند وبه مردم بگویند که ما فقط رای شما را میخواهیم به مشکلات شما کاری نداریم هریک خود برای رفع مشکلاتتان عمل کنید آنوقت به این جامعه چه باید گفت؟؟؟؟؟؟؟

  4. کلآ از مسولین دلسرد شده ایم که اصلآدرد مردم را نمی فهمند الآنه چندین ماهه که موسسه ثامن الائیمه رادولتیان وبانک مرکزی با ایجاد یک شایعه به هم ریخته وملیونها نفر سپرده گذار را به مشکلات فراونی دچار کرده وخودش را به کوچه علی چپ زده که اصلآ ما نبودیم که این حاشیه وبدبختی را به مردم هدیه دادیم ونمی آید بگوید که یا جمعش کنید یا به اصطلاح مجوزش دهید وبه شبکه متصلش کنید شما که زیر میزی های خودتان را گرفته اید وملیونها مردم بی دفاع را دچار بیماری های لا علاج کرده اید وچه خانواده ها که با این بی تدبیری ازهم پاشیده نشد بس است دیگر یعنی هنوز با اینهمه بدبختی که به به ملت تزریق کردید قانع نشدید امیدوارم خداوند تقاس این عمل شما را هم دردنیا وهم در آخرت بدهد چون ما هیچکس را به جزءخدا نداریم که ازحقمان دفاع کند؟؟

  5. عزیزان رسانه شمارابه خدا دراین مقطع که تنهاازطریق شماها میتوانیم بدبختیمان را به گوش ناشنوای مسولین رساند شماها هستید پس به وظیفه دینی اخلاقی .انسانی خود عمل کنید تا درآینده در پیشگاه خدای خود وافکارعمومی شرمنده نباشید ماکه زندگیمان. خانواده مان.سلامتی مان و….. دررابطه با اعتماد به مسولین ازدست داده ایم پس شما لااقل بی مهری به ما که به جزءخدا ورسانه کسی حرف مارا نمی شنودنکنید امیدوارم هرکس باعث این بدبختی یرای ملت باآبروی ایران شده درهردوعالم سزای عمل خودش رابگیرد وشماهاکه حرف این مردم بی دفاع رابه گوش ناشنوای مسولین میرسانید اجرعظیم عطابفرماید../

دکمه بازگشت به بالا