بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ارز دیجیتال اتریوم و آینده‌ی درخشانی که در انتظار آن است

در ابتدا باید گفت شاید مفهوم ارز دیجیتال برای اتریوم کاملا درست نباشد. از اتریوم به عنوان معروف ترین پلتفرم قرارداد های غیر متمرکز و هوشمند یاد می‌شود که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی میکند. کاربردها و ویژگی‌های اتریوم وسیع تر و فراتر از یک ارز دیجیتالی معمولی است. شاید ساده ترین تعریف برای اتریوم این باشد که می‌توان معاملات خود را بدون نیاز به هیچ گونه واسطه‌ای انجام داد.
برای مثال دریافت خدمات مالی، خدمات غیر مالی و ثبت قراردادها و… آن هم بدون هیچ گونه کنترل و دخالت هیچ سازمانی، و تنها توسط خود مردم تحت کنترل است. همه چیز در دست کاربران استفاده کننده از اتریوم است و این یک ویژگی بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود. سیستم اتریوم را نمی‌توان در چند پاراگراف توضیح داد و آن را تفسیر کرد زیرا دارای پیچیدگی‌های مختلفی است، پس کمی وقت بگذارید و همراه باشید.
با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی می‌توانید به خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید و به کسب درآمد دلاری از این بازارها بپردازید.

اتریوم یک سیستم متن باز است.

ویژگی متن باز بودن به توسعه دهندگان اتریوم این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های غیر متمرکز را روی این بستر ایجاد کنند.

رویکرد سیستم اتریوم همتا به همتا است و تعاملات توسط کاربران اتریوم پشتیبانی می‌شوند. قوانینی که در شبکه‌ی اتریوم به وجود می‌‌آید، مورد تایید و توافق عمومی کاربران هستند و از این قوانین دیکته شده، برای انجام اقدامات خاص و انجام خودکار تراکنش‌ها در شبکه استفاده می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت در مورد درستی آن‌ها نگرانی وجود نخواهد داشت. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که قرارداد‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک مورد استفاده بسیاری قرار خواهد گرفت و جایگزین قراردادهای سنتی می‌شود.
بگذارید با یک مثال ساده‌تر ویژگی اتریوم را برای شما بازگو کنیم: اگر شما لینک یک موسیقی را در فیس بوک به اشتراک بگذارید، هر کلیکی که از طرف کاربران بر روی آن صورت بگیرد، سود حاصل از کلیک کاربران به نفع فیس بوک خواهد بود اما در اتریوم این گونه نخواهد بود. در چنین سیستمی مانند اتریوم، اگر لینکی برای دانلود به اشتراک گذاشته شود، سود کلیک بر روی آن موسیقی به جیب هنرمند اثر و هم کاربرِ به اشتراک گذاشته خواهد رفت. پس اتریوم واسطه‌ها از بین خواهد رفت.


اتریوم بر روی بستر بلاک چین کار می‌کند. ویژگی فناوری بلاک چین این است که توسط هیچ نهاد و یا سازمانی کنترل نمی‌شود و این در حالی است که کسب کار‌ها و خدمات آنلاین، از طرف یک سیستم متمرکز کنترل می‌ شود. متمرکز بودن و کنترل پذیر بودم ویژگی خوبی نخواهد بود و باعث ایجاد نقص در سیستم می‌شوند.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی به کسب اطلاعات و یادگیری دانش لازم در این زمینه بپردازید و به سرمایه گذاری و کسب سود از این بازارهای مالی بپردازید.

دلیل این امر این است که دولت‌های مختلف و یا گروه‌ها به همدیگر اعتماد ندارند، پس اگر یک سیستمی تحت کنترل یک دولت باشد، باعث بی اعتمادی دیگر دولت‌ها و گروه‌ها به آن می‌شود. پس ویژگی متمرکز بود همواره مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. دلیل دیگر آن این است که سیستم‌های متمرکز توسط هکرها به راحتی مورد حمله قرار می‌گیرد و امکان از دست دادن اطلاعات زیاد است.

پس مستقل بودن اتریوم یک ویژگی مثبت و جذاب به حساب می‌آید. خاموشی در این شبکه معنایی ندارد. زیرا سیستم‌های غیرمتمرکز به واسطه‌ی رایانه‌ها در سراسر دنیا استفاده می‌شود و هیچ سرور اصلی وجود ندارد که مثلا با خاموشی آن، سیستم دچار مشکل شود.

کاربرد اتریوم در آینده چه خواهد بود؟

یکی از توسعه دهندگان اتریوم یعنی جوزف لوبین گفته است که: دلیل ایجاد اتریوم این بود که ما به بانک‌ها و نهاد‌ها و یا شرکت‌های خاصی نیاز نداشته باشیم و تنها خودمان برای انجام امور روزمره کافی باشیم. مهم ترین کاربرد و هدف اتریوم استقلال است. او گفته است که اتریوم یک پله از بیت کوین بالاتر است زیرا با هدف اجرای غیر متمرکز به افراد این اجازه را می دهد تا به غیر از پول، دیگر فرایندها را نیز به همین غیر متمرکز بودن و استقلال برساند. این میزان استقلال در نوع خود بی سابقه است. جزئیات پروژه اتریوم را می‌توانید در وایت پیپر آن مطالعه کنید.

چه شباهت‌هایی بین اتریوم و بیت کوین وجود دارد؟

این دو ارز کاربرد‌های مختلفی دارند اما از شباهت‌های آنها می‌توان به این اشاره کرد که بلاک چین هر دو مستقل از یکدیگر می‌باشند و اطلاعات مربوط به قراردادهای هوشمند و تراکنش‌ها به روی آن ثبت می‌شود و بلاک چین هر دو تغییر ناپذیر و ایمن است.
هر دوی آن‌ها از قدرت سخت افزاری کامپیوتر‌هایی که در اختیار شبکه قرار داده‌اند استفاده می‌کنند ( یعنی هر دو بر مبنای استخراج هستند و سیستم‌ها در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند ) که این روند باعث افزایش امنیت و تایید تراکنش‌های مختلف خواهد شد.
ارز دیجیتال اتریوم‌، «اتر» است که به عنوان سوخت شبکه‌ اتریوم از آن یاد می‌شود. پس وجود ارز دیجیتال برای بیت کوین و اتریوم، از دیگر شباهت‌های این دو به یکدیگر است.
ارزهای دیجیتال پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و شاید تعداد زیادی از افراد اتریوم را یک پول دیجیتالی مانند بیت کوین تصور می‌کردند اما این چنین نیست و اگر قصد سرمایه گذاری‌های بلند مدت را دارید باید تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو را بشناسید و سپس تصمیم گیری کنید.
شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی به کسب اطلاعات و یادگیری دانش لازم در این زمینه بپردازید و به سرمایه گذاری و کسب سود از این بازارهای مالی بپردازید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا