امور زیربناییتعاون و اشتغال

برنامه «عبدالملکی» برای شستا فقط تئوری‌پردازی است

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وزارتخانه بزرگ است که در هم ادغام شده‌اند، گفت: عبدالملکی برای ساماندهی شستا برنامه ندارد و تنها تئوری‌پردازی کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جلسه علنی نوبت صبح روز دوشنبه (۱ شهریورماه) و در جریان بررسی رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اگر وزیری مخالف نداشته باشد، چگونه می‌تواند برنامه‌هایش را به مردم و مجلس عرضه کند. دولت باید بگوید «زنده باد مخالف ما». جلسه رأی اعتماد فرصتی برای بررسی برنامه‌های وزرا است.

وی با بیان اینکه وزارت کار سرقفلی وزارتخانه‌ها است، افزود: متأسفانه امروز وزارت کار حیاط خلوت بسیاری از مدیران بازنشسته است. این وزارتخانه گردش مالی بالایی دارد. مردم توقع دارند فردی فسادستیز و آشنا به امور در این وزارتخانه منصوب شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تصریح کرد: این کابینه با این مدل معرفی مورد پسند مجلس نیست. وزرا جابه‌جا گذاشته شده‌اند. ما جوانان انقلابی را قبول داریم اما الان فرصتی نداریم که آزمون و خطا کنیم. شش ماه طول می‌کشد تا حجت الله عبدالملکی بتواند این وزارتخانه عریض و طویل را بشناسد.

چنارانی با بیان اینکه دغدغه حامیان و طرفداران رئیس جمهور معرفی مدیران متخصص و انقلابی است، گفت: وزیر پیشنهادی رفاه برنامه ۷۷ صفحه‌ای به مجلس ارائه داده که بسیار کلی است. فقط در قسمت بهزیستی که تخصص وزیر پیشنهادی است برنامه‌های عملیاتی ارائه شده است.

وی خطاب به عبدالملکی، گفت: برنامه شما برای اشتغال چیست. در زمینه ساماندهی شرکت‌های دولتی چه برنامه‌ای دارید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وزارتخانه بزرگ است که در هم ادغام شده‌اند. امروز ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه شستا وجود دارد اما آقای عبدالملکی برای ساماندهی این شرکت‌ها برنامه ندارد و تنها تئوری‌پردازی کرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، متناسب سازی حقوق بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های نمایندگان خواند و گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه‌ای را تحویل می‌گیرد که در واقع یک اقیانوس است. ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار این وزارتخانه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا