بورس

تقاضا جان گرفت، خودرویی‌ها و معدنی‌ها پیشرو شدند

آغاز معاملات امروز در بورس تهران همزمان با الزام جدید سازمان بورس برای صندوق های تنها با درآمد ثابت توام با افزایش تقاضا و بهبود حجم و ارزش معاملات روزانه سهام بود بازاری که با معدنی ها به عنوان لیدرهای بی چون و چرای بازار سهام امروز با اقبال خریداران در گروه خودرویی ها نیز مواجه شد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ با پایان معاملات روز شنبه ۲۵ دی ماه ۹۵ ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲۵۴ واحدی نمایشگر عدد ۷۸ هزار و ۸۷۶ واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۱۳۸ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۴۱۴ واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش ۸۵  واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۷۴۷ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با  101  واحد افزایش، عدد ۱۲ هزار و ۲۵۲ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴۷۸ واحدی به رقم ۵۶ هزار و ۱۱۳ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با ۱۶۷ واحد افزایش  در حالی عدد ۵۶ هزار و ۱۱۳ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش ۶۱۲ واحدی به رقم ۱۶۷ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با کاهش یک واحدی روی رقم ۸۲۹ واحد متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ امروز بورس تهران با تقویت نسبی حجم و معاملات روزانه سهام روبرو شد تا با ابلاغیه جدید سازمان بورس مبنی بر شرط تداوم فعالیت صندوق های سرمایه گذاری تنها با درآمد ثابت و همزمان با ورود نخستین هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی کشور پس از اجرای برجام ، امیدی تازه برای ماندن در بازار بیابد.

امروز گروه معدنی ها با رهبری گروه سرب و روی در حالی به لیدر بلامنازع بازار تبدیل شد که سنگ آهنی ها امروز با وجود اعلام تعدیل های مثبت درآمدی در گزارشه ای عملکردی ۹ ماهه اما فرصتی برای استراحت قیمتی کوتاه مدت بیابد.

همزمان در گروه خودرویی ها و انتشار گزارش های عملکردی مبنی بر افزایش حجم تولید و فروش در سه ماهه سوم امسال ، بازار سهم شاید اقبال معامله گران اغلب تکنیکالیست بازار به این گروه بود. در این بین ایران خودرو با انتشار گزارش هایی مبنی بر واگذاری برخی دارایی ها از جمله بیمه پارسیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با اقابل خیداران سهام در نماد "خودرو" بود. هر چند که عرضه های کم حجم معامله گران اغلب حقوقی نیز ادامه داشت.

بر اساس این گزارش امروز همزمان با اعلام موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۳۲۲ درصدی ذوب آهن ، نماد معاملاتی این شرکت به دلیل ابهام در اطلاعات ارسالی به این سازمان متوقف شد . ذوب اهن مطابق با مقررات موجود تنها ۶۰ روز دیگر فرصت خواهد داشت تا برای افزایش سرمایه تا قبل از پایان سال ۹۵ اقدام کند در غیر اینصورت باید منتظر انحلال و یا کاهش سرمایه باشد.

در گروه بانک ها نیز گزارش های عملکردی بانک تجارت با زیان انباشته ۷۴۸ میلیارد تومانی تا پایان شش ماهه اول امسال منتشر شده که سیاه سیاه بازگشایی نماد های معاملاتی با افزایش فشار فروش همچنان بر این گروه سایه انداخته است.

گروه رایانه و خدمات وابسته اما امروز با اقبال ضعیف برخهی خریداران توام با افزایش نسبی عرضه سهام از سوی برخی حقوقی ها همراه بود. در این گروه نماد های معاملاتی دانش بنیان همچنان با تقاضای مناسبی روبرواست.

در گوره کاشی و سرامیک نیز ب وجود تداوم رکود مسکن ،انتظار برایافزایش قیمت ها باعث تحرک نوسانگیران در این گروه کوچک و کم سرمایه شده است.

همچنین در گروه غذایی ها نیز امروز گروه لبنیات با رنج شدن قیمت سهام در مثبت کامل برخی تک سهم های پر تقاضا روبرو بود. 

در نهایت گروه مخابرات نیز امروز با تسویه بدهی های اعتماد مبین به سازمان خصوصی سازی بار دیگر نشان داد که همچنان مالک پرقدرت خود را حفظ خواهد کرد.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا