صنعت، معدن، تجارتمعدن

تحقق روزافزون اهداف جشنواره در اینوماین ۳/پیشرفت در روند ارزیابی ایده ها

مدیرآموزش،پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: اینوماین ۳ مظهر تحقق روز افزون اهداف جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، غلامرضا ملاطاهری مدیرآموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف برگزاری جشنواره در اینوماین ۳ بودیم. به گونه ای که در بخش ارسال ایده ها نسب به دوره های قبلی روند رو به رشدی را داشتیم . همچنین ارزیابی ایده ها نسبت به دوره های قبل از دقت بالاتری برخوردار بود که حاکی از پیشرفت در این بخش است.

ملاطاهری بیان کرد: ایمیدرو جزء سازمانهای پیشرو در ایجاد موسسات مشترک با دانشگاه ها است. زیرا این موسسات که از نوع سوم هستند، نیازها را شناسایی و ضمن برقراری ارتباط با سازمانها، راه حل های مناسب برای رفع مشکل ارائه می دهند. به گفته وی، یونیدرو اولین موسسه نوع ۳ در بخش معدن است که یکی از اهداف آن احصاء ایده های ارزش آفرین و تسهیل گری رسیدن به کاربران نهایی پس از تجاری سازی ایده ها است.

وی افزود: یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان این است که درک درستی از مسئله ندارند و بنابراین نمی توانند راه حل مناسب ارائه دهند. جشنواره اینوماین این ارتباط را میان ایده پردازان و صنعت برقرار می کند تا بتوانند مشکلات را از نزدیک مشاهده کرده و راه حل متناسب با آن ارائه کنند.
مدیرآموزش،پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: نگاه ما باید به انتهای خط یعنی به تقاضا و بازار باشد تا بتوان پژوهش ها را به عنوان نسخه به بخش صنعت ارائه کرد.
اصغری، مدیر یونیدرو نیز در این مراسم اعلام کرد: از مجموع ۱۵۰ ایده ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۶۹ ایده در ۵ بخش به مرحله بعدی راه یافتند و در نهایت ۲۱ ایده ارزش آفرین به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.
وی ادامه داد: از تفاوت های اینوماین ۳ با دوره های می توان به برگزاری مسابقه ماین پرابلم(Mine Problem) برای حل مسئله در بخش معدن و نیز مسابقه تکنسین برتر نگهداری و تعمیرات ماشین آلات سنگین اشاره کرد.
در پایان مراسم از حامیان جشنواره،۱۰ تکنسین برتر نگهداری و تعمیر ماشن آلات سنگین و ۲۱ ایده برگزیده در جشنواره تقدیر شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا