خودروصنعت، معدن، تجارت

عدم پرداخت خسارت توسط فولکس‌واگن

برخلاف ایالات متحده آمریکا، دادگاه آلمان اعلام کرد که لازم نیست به دارندگان خودروهای دیزلی فولکس واگن در آلمان خسارتی پرداخت شود.

به گزارش وبسایت carscoops، دادگاه برانش ویگ در کشور آلمان پرداخت خسارت به دارندگان خودروهای دیزلی شرکت فولکس واگن  را که در ایالات متحده آمریکا تصویب شده بود ، رد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، نزدیک به دوسال پیش رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا فاش شد چرا که پس از آزمایش های انجام گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

شرکت فولکس واگن هنوز در تلاش است تا رسوایی آزمایش آلایندگی خودروهایش را که سال ۲۰۱۵ تایید شد جبران کند. خودروهای ساخت این شرکت آلمانی علی رغم قوانین و مقررات جدید وضع شده در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، آلودگی زیادی را به محیط زیست وارد می‌کردند. فولکس واگن به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است.

طبق گزارش هایی از رویترز، این درخواستِ طلب خسارت در آلمان توسط انجمن حقوق مصرف کننده بنام "myRight" و موسسه حقوقی آمریکایی بنام "Hausfeld" مطرح شده بود  که در آن شرکت خودروسازی فولکس واگن را به دستکاری و تقلب در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی و زیر پا گذاشتن مقررات اتحادیه اروپا متهم می کرد.

با اینکه فولکس واگن به پرداخت میلیاردها دلار خسارت و غرامت به مشتریان و دارندگان خودروهای دیزلی اش در آمریکا واداشته شده، اما با توجه به قوانین متفاوتی که در اتحادیه اروپا وجود دارد، موظف نخواهد بود به ۸.۵ میلیون نفری که از خودروهای دیزلی آن در اروپا استفاده می کنند، خسارتی پرداخت کند.

مقامات فولکس واگن بر این باورند که تقلب و دستکاری در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی بر خلاف قوانین و مقررات وضع شده در اتحادیه اروپا نبوده است. بنابراین طبق قانون، موظف به پرداخت خسارت نخواهد بود.

دادگاه برانش ویگ آلمان از تصمیم خود در این باره حمایت کرده و اعلام کرده که خودروهای دیزلی فولکس واگن در آلمان پس از افشاگری علیه این خودروساز، مدرک و گواهی جاده خود را همچنان حفظ کرده اند بنابراین دارندگان این خودروها متوجه ضرر و زیانی نشده اند تا شرکت خودروسازشان به آنها خسارت بپردازد.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا