صنعت، معدن، تجارت

گران‌فروشی و تقلب مهمترین تخلف اصناف در استان بوشهر است

بوشهر- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: گران‌فروشی و تقلب مهمترین تخلف اصناف در استان بوشهر است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا جمالی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان نقش مهمی در گزارش تخلفات صنفی دارند و انتظار داریم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و تخلفات را گزارش دهند.

وی اضافه کرد: طی هفت ماهه نخست امسال دو هزار و ۱۰۴ مورد شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است.

جمالی با اشاره به اینکه ۵۹۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده است افزود: هزار و ۳۳۵ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد ۱۷۹ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کالا بیشترین گزارش‌ها مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان است ادامه داد: در حوزه خدمات نیز مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور، تعمیر موبایل است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گران‌فروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و عدم انجام تعهدات به شاکی به عنوان مهمترین تخلفات کشف‌شده اشاره کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا