امور زیربناییراه و ساختمان

ترافیک عصر جمعه راه‌های مواصلاتی تهران همیشگی است/ ریزش کوه در جاده هر از گاهی رخ می‌دهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه در دو روز گذشته با وجود برف و باران هیچ یک از راه‌های مواصلاتی تهران مسدود نشد، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد بودجه مورد نیاز برای نگهداری از راه ها را پرداخت می‌کنند.


همچنین بخوانید

حیدر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ترافیک و آبگرفتگی دو روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان تهران به مازندران اظهار داشت: از ۴۸ ساعت گذشته بارش باران در مسیرهای مواصلاتی استان تهران آغاز شد و شاهد بارش برف هم در بخش‌های شمالی استان یعنی محدود شمیرانات،تهران- شمال، هراز، فیروزکوه و دماوند بودیم و در محورهای جنوبی هم بارش باران ادامه داشت.  

وی با تاکید بر اینکه با وجود بارش برف و باران هیچ یک از محورهای مواصلاتی استان تهران مسدود نشد و با اخلالی در ترافیک مواجه نبودیم، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ترافیک عصر جمعه تهران همیشگی است و هر جمعه شاهد ترافیک هستیم اما در ترافیک اخر هفته گذشته با مشکل و موضوع خاصی مواجه نشدیم.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: به دلیل اینکه ترافیک تهران در این دو روز برفی و بارانی مدیریت شده بود، ماشین آلات راهداری را به استان های مجاور انتقال دادیم.

نوروزی در پاسخ به این سوال که چرا با بارش جزیی قطعه یک تهران- شمال مسدود می شود و همواره با ریزش کوه در این مسیر مواجه می شویم، گفت: البته در هفته گذشته قطعه چهارم آزادراه تهران شمال حد فاصل مرزن‌آباد تا چالوس مسدود شده بود. اما باید توجه داشته باشیم که ریزش کوه هر ازگاهی ممکن است که اتفاق بیفتد به همین دلیل برای حفظ جان مردم مسیر را مسدود می کنیم که شاهد اتفاق تلخی نباشیم.

وی ادامه داد: سرعت تردد در مسیرهای ازادراهی بالا است و هر ریزش جزیی ممکن است حادثه‌ای رخ دهد از این رو با هر احتمال ریزش آزادراه تهران شمال را مسدود اعلام می‌کنیم و اتفاقا این اقدام خوبی است.        

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به آمادگی برای اجرای عملیات راهداری زمستانی در استان تهران اظهار داشت: برای راهداری زمستانی حدود ۵۰۰ نفر نیروی راهدار اماده باش هستند و بیش از ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در ۲۸ باب راهدارخانه مستقر شده‌اند و نیروی راهدار استان تهران به طور شبانه روزی به مسافران این مسیر خدمات رسانی می‌کنند.

نوروزی درباره بودجه مورد نیاز برای نگهداری و تعمیر راه‌های استان تهران تاکید کرد: استاندارد جهانی این است که بودجه‌ای معادل ۴ تا  ۶ درصد ارزش راه‌ها برای نگهداری اختصاص پیدا کند اما رقمی که برای نگهداری از راه ها دراختیارمان قرار می‌گیرد بسیار کمتر از حد استاندارد آن است و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد بودجه مورد نیاز را پرداخت می‌کنند. 


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا