صنعت، معدن، تجارت

دولت از واردات واگن‌ و ماشین آلات راهسازی دسته دوم جلوگیری کند

اراک – نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود در تولید واگن و ماشین آلات راهسازی، دولت جلوی هرگونه واردات واگن‌ و ماشین آلات راهسازی دسته دوم را بگیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسن آصفری صبح شنبه در حاشیه بازدید هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از شرکت هپکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور مسئولین تأمین اجتماعی کشور و مسئولین استانی به همراه شوراهای اسلامی کار و تشکل‌های کارگری خواهیم داشت. در این جلسه قرار است مسئولان مشکلات کارگری را بشنوند تا بتوان با اصلاح برخی قوانین در حوزه کار و صنعت و حمایت‌های مالی در قالب تصمیماتی که در بودجه ۱۴۰۱ گرفته می‌شود شرایطی را فراهم کنند تا مشکلات برخی کارخانه‌ها از جمله هپکو و آذرآب همانند واگن پارس حل شود و صدای زیبای صنعت در آنها شنیده شود.

وی با بیان اینکه فراکسیون کارگری مجلس برنامه‌های خوبی دارد، گفت: این چندمین سفر استانی این فراکسیون است و در آینده به دیگر استان‌ها نیز سفر خواهد شد تا دغدغه‌های کارگران شناسایی و رفع شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصوب کرده با توجه به توانمندی‌های موجود بویژه در حوزه تولید واگن و ماشین آلات راهسازی، دولت جلوی هرگونه واردات بویژه واردات واگن‌ها و ماشین آلات راهسازی دست دوم را به کشور بگیرد.

آصفری ادامه داد: اگر ممنوعیت ورود واگن و ماشین آلات دسته دوم توسط وزارتخانه‌ها اجرا نشود، قطعاً نمایندگان مجلس از جایگاه نظارتی خود با طرح سوال و استیضاح پیگیری خواهند کرد تا جلوی خروج ارز را گرفته و ارز برای تولید داخل کشور هزینه شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا