امور زیربناییراه و ساختمان

به عملکرد اپراتور هندی در بندر چابهار نقد داریم/ ایجاد محدودیت برای کشتی‌های ایرانی در بنادر هند تحت فشار آمریکا پیش می‌آید

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل کشتی‌های ایران در هند درباره بندر موندرا بوده و ناواشیوا یک بندر دولتی محسوب می‌شود، توضیح داد: بندر موندرا در اختیار یک شرکت بخش خصوصی است و بعضاً تحت تاثیر فشارهای آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد که البته این محدودیت هم رفع شده است.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی‌اکبر صفایی در نشست خبری امروز در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با آخرین وضعیت قرارداد با اپراتور هندی در بندر چابهار و درخواست هندی‌ها برای تعیین دادگاه بین‌المللی و عدم استفاده از تجهیزات جدید این اپراتور هندی در بندر چابهار اظهار داشت: ما منتظر قرارداد بلندمدت با هندی‌ها که در مسیر طی موضوعات قانونی قرار دارد، نمانده‌ایم هرچند که اپراتور هندی در این بندر تلاش می‌کند اما ما به عملکرد آنها نقد داریم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک با اپراتور هندی در بندر چابهار جلساتی داریم تا مشکلات حل شود.

صفایی درباره محکومیت‌های ورودی کشتی‌های ایرانی به بنادر هند و چین گفت: هند و چین از دوستان جمهوری اسلامی ایران هستند و در روزهای سخت با ما همکاری کردند و همکاری چینی‌‌ها با ایران بیشتر بود و طبیعی است که این مشکلات پیش بیاید و در حال حاضر تردد کشتی به بنادر ناواشیوا – هند در حال انجام است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه مشکل کشتی‌های ایران در هند درباره بندر موندرا بوده و ناواشیوا یک بندر دولتی محسوب می‌شود، توضیح داد: بندر موندرا در اختیار یک شرکت بخش خصوصی است و بعضاً تحت تاثیر فشارهای آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد که البته این محدودیت هم رفع شده است.

صفایی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه چرا تجهیزات جدید اپراتور هندی در بندر چابهار از جمله ۶ جرثقیل وارداتی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، بیان کرد: این ۶ جرثقیل مربوط به قرارداد بلندمدت با هندی‌ها است و اگر نیاز باشد و اگر ترافیک افزایش یابد از این تجهیزات هم استفاده می‌کنیم.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا