بانک و بیمهبیمه

رضایت کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی از عملکرد شرکت سهامی بیمه اتکایی امین در سال مالی منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۰

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه اتکایی امین (سهامی عام) در مورخ ۳۰  / ۱۰ /  ۱۴۰۰ طبق روال سالیان گذشته ساعت ۱۴ در محل سالن همایش های بین المللی جزیره کیش و با حضور ۸۳.۳۴ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، جناب آقای جهانگیری عضو محترم هیات عامل و معاون اتکایی بیمه مرکزی و نمایندگان محترم بیمه مرکزی ج. ا. ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس شرکت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از رأی گیری جناب آقای اسماعیل داورپناه به عنوان رئیس مجمع، آقایان مهدوی نیا و خجیر به عنوان ناظرین جلسه و آقای اخوان به عنوان منشی به اتفاق آرا انتخاب گردیدند.
سپس گزارش فعالیت هیات مدیره و گزارش حسابرس شرکت قرائت گردید و مدیرعامل در پاسخ به سئوالات مطروحه توضیحات لازم را ارائه نمود. با توجه به عدم وجود بند شرط به استثنای بند مربوط به مغایرت آیین نامه با استاندارد حسابداری در خصوص اخذ ذخیره حق بیمه برگشتی و فنی تکمیلی که این بند در گزارش حسابرسی کلیه شرکتهای بیمه مشترک می باشد و همچنین رعایت حداکثری الزامات و مقررات قانون تجارت، سازمان بورس و بیمه مرکزی، مجمع ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۰ صورتهای مالی را تصویب نمود.

همچنین بخوانید

پرداخت مبلغ ۸۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم  (۹۹ درصد سود قابل تقسیم) تصویب و مقرر گردید بر اساس قانون تجارت به سهامداران پرداخت گردد. این میزان سود بالاترین میزان تقسیم سود در صنعت بیمه کشور بوده است. سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) از تاریخ ۱۲ / ۱۱ / ۱۴۰۰ لغایت ۱۴ / ۱۱ / ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد. سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی وفق ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت به حساب اعلام شده از سوی سهامداران مذکور واریز خواهد شد.

در خصوص ساختمان جهان کودک شرکت در تاریخ ۲۱ / ۰۱ / ۱۳۹۶ دو پلاک ثبتی (زمین و ساختمان در چهار راه جهان کودک) در یک مزایده بر اساس یک قرارداد رسمی از شرکت بیمه ایران به مبلغ ۲۸۲ میلیارد ریال خریداری و سند مالکیت هر دو ملک به نام شرکت منتقل گردیده است. در زمان خرید ملک مزبور، قرارداد اجاره ای فی ما بین فروشنده و شرکت بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی تا تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در جریان بوده است شرکت پس از اتمام قرارداد اجاره از طریق اداره اجرای ثبت اسناد و املاک درخواست تخلیه نمود که در پی آن بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی اعلام رسمی نمود که ملک مذکور تحت اجاره کسی نمی باشد، مجدداً بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی ادعای دیگری را مطرح نمود مبنی بر اینکه بخشی از ساختمان و محوطه پارکینگ را به شرکت دیگری اجاره داده است. پایان مدت اجاره نامه تاریخ ۲۵ / ۰۸ / ۱۳۹۸ بوده است لذا بدلیل تصرف طبقه اول ساختمان توسط مستاجر شرکت بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی، ملک از تصرف بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی خارج و در دادگاه بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی اعلام نمود که در ساختمان خریداری شده توسط این شرکت واقع در چهار راه جهان کودک ساکن نمی باشد و پس از محرز شدن وجود کارکنان بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی در طبقه دوم ساختمان برای اداره اجرای ثبت، طبقه دوم ساختمان تخلیه و در اختیار این شرکت قرار گرفت. طبقه سوم و چهارم و پنجم ملک مذکور در اختیار بیمه ایران می باشد که بر اساس مصوبه هیات مدیره محترم بیمه ایران میبایست در اسرع وقت تخلیه و به این شرکت واگذار گردد. موضوع تخلیه پارکینگ طی حکم با شماره دادنامه ۱۴۰۰۹۱۳۹۰۰۰۷۲۱۷۰۱۵ مورخ ۱۷ / ۰۶ / ۱۴۰۰ شعبه ۱۰۸ مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف شهر تهران به نفع این شرکت صادر و قطعی گردیده و پرونده اجرایی جهت تخلیه پارکینگ در مرحله اجرا قرار دارد ولیکن در مورد ساختمان مجاور، رسیدگی به درخواست تخلیه در شورای حل اختلاف در جریان رسیدگی قرار دارد. ضمناً بیمه مرکزی با توجه به نامه های متعدد این شرکت مبنی بر تخلیه ملک این شرکت توسط بیمه توسعه تعلیق شده توسط بیمه مرکزی هیچگونه حمایتی از احقاق حقوق این شرکت در مورد تخلیه زمین و ساختمان خریداری شده توسط این شرکت از بیمه ایران را ننموده است.

با توجه به اینکه شرکت موظف به رعایت کلیه آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی بیمه مرکزی می باشد و بندهای اصلی مندرج در گزارش حسابرس محترم نیز به این موضوع اشاره می نماید، لذا مجمع تکلیف خاصی مقرر ننموده است.
در پایان کلیه سهامداران حاضر در جلسه و نمایندگان قانونی آنان از عملیات فنی و مالی شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۴۰۰ اظهار رضایت نموده و از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان شرکت قدردانی نمودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا