انرژی

سقوط ۷۵ درصدی تولید گاز انگلیس تا ۸ سال آینده

گروه صنعت انرژی فراساحلی انگلیس OGUK پیش بینی کرد تولید گاز این کشور تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به میزان ۷۵ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، گروه OGUK هشدار داد بدون سرمایه گذاری های جدید در میادین گازی جدید در دریای شمال، انگلیس در برابر شوکهای قیمت و رویدادهای ژئوپلیتیکی مانند بحران اخیر میان روسیه و اوکراین به شدت آسیب پذیر خواهد ماند.

شوکهای قیمت جدید، بحران انرژی که در حال حاضر در انگلیس در جریان است را وخیمتر خواهد کرد. تامین کنندگان برق و گاز در این کشور در آستانه انحلال قرار گرفته اند و مصرف کنندگان با افزایش سقف قیمت صورتحسابهای انرژی از اول آوریل، با بحران هزینه زندگی مواجه هستند. بدترین بحران برای مصرف کنندگان در آوریل اتفاق خواهد افتاد که میلیونها خانوار دچار فقر انرژی می شوند و بسیاری از افراد مجبورند بین غذا و گرمایش، یکی را انتخاب کنند.

تولید داخلی در حال حاضر ۴۷ درصد از تقاضای گاز انگلیس را تامین می کند و ۳۱ درصد از واردات خط لوله از اروپاست که عمدتا از نروژ بوده و ۲۱ درصد از محل واردات LNG است. در سال ۲۰۲۰ روسیه ۳.۴ درصد از گاز انگلیس را تامین کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این گروه صنعتی هشدار داد برای جلوگیری از سقوط ۷۵ درصدی تولید گاز، میادین جدیدی باید در دریای شمال توسعه پیدا کنند. بسیاری از میادین این منطقه فرسوده شده اند و برآورد می شود چنینی میادینی نفت و گاز معادل ۱۰ تا ۲۰ میلیارد بشکه نفت دارند که برای تولید به مدت ۱۰ تا ۲۰ سال کشش دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا