صنعت، معدن، تجارت

حوزه های پژوهشی و فناوری در حوزه معدن تقویت شود

بندرعباس – رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حوزه های پژوهشی و فناوری در حوزه معدن تقویت شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وجیه اله جعفری عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گیری مداوم که در بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: برای آنکه در زنجیره های بخش معدن از بالادستی تا پایین دستی بتوانیم استفاده بهینه از شرایط را داشته باشیم نیازمند کنفرانس های تخصصی بیشتر در حوزه های مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: برای آنکه نوآوری و تکنولوژی های روز دست پیدا کنیم و بتوانیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش بدهیم قطعاً نیازمند حوزه پژوهشی و فناوری ها با برگزاری کنفرانس های تخصصی و تبادل دانش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً مرز اقتصادی بین فناوری و همه پروژه های اقتصادی اینقدر نزدیک شده که ما بتوانیم اقتصاد کاری را در یک پروژه و زنجیره داشته باشیم حتماً باید بهره وری را افزایش دهیم، برای افزایش بهره وری باید به دانش روز مسلط شویم ک این امر هم نیازمند پژوهش و توسعه فناوری و تکنولوژی است.

به گفته جعفری، دستیابی به تکنولوژی باعث می شود قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و بتوانیم وارد رقابت شویم و توجیه اقتصادی برای کالای عرضه شده داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدور با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی بخش مهمی است، ابرازداشت: امروز با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد و ۴۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده ان شالله تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد درکشور به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید. امروز حرکت به سمت تخصصی تر کردن تولید، دانش و فناوری ها یک امر بدیهی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا