صنعت، معدن، تجارت

دو اسکله صنعتی و نفتی در پارسیان آماده افتتاح است

بندرعباس – معاون وزیر صمت گفت: دو اسکله صنعتی و نفتی در پارسیان آماده افتتاح است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وجیه اله جعفری ظهر پنجشنبه در نشست مشترک با استاندار هرمزگان در خصوص فعالیت های ایمیدرو در استان هرمزگان، گفت: باید روند اجرایی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب به‌دلایل زیست محیطی و اینکه یک مطالبه مهم مردمی است، با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرستان پارسیان و منطقه ویژه اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: هم اکنون دو اسکله این منطقه آماده افتتاح است و به‌دلیل استقبال صنایع پتروشیمی، بخش عمده‌ای از محدوده پیش بینی شده برای این بخش واگذار شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در خصوص مشارکت در زمینه اکتشاف و فرآوری معادن و مناطق مستعد سرمایه‌گذاری در بخش فین بندرعباس قول مساعد داد و گفت: پیگیری لازم برای سرمایه گذاری مستقیم ایمیدرو یا تشکیل کنسرسیوم برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه انجام می شود.

جعفری بیان کرد: در خصوص عملیات اکتشافی در بشاگرد نیز مشکل اعتبار نداریم و از نیمه دوم فروردین ماه چارچوب‌های لازم در نشست با سازمان صمت هرمزگان و مدیران ایمیدرو برای بررسی وضع موجود و شروع اکتشاف در پهنه‌های مشخص شده آغاز می شود.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به درخواست استاندار هرمزگان در زمینه مشارکت ایمیدرو برای احداث بندر آب عمیق در بندزرک میناب، گفت: به‌دلیل ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و هزینه‌بر بودن تأمین تجهیزات برای این بندر، این طرح توسعه‌ای باید به‌صورت کارشناسی بررسی و پس از آن تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا