صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی طی ۳ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی / کاهش دوباره قیمت مس جهانی نسبت به ماه گذشته میلادی

ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی طی۳ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت. طی این مدت ۵.۲ میلیون تن کنسانتره و ۶.۲ میلیوتن تن مس تصفیه شده تولید شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی، ۵ میلیون و ۲۳۲ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵ میلیون و یکصدهزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۶ درصدی تولید است.

از این میزان، ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۷۲۸ هزار تن «آفریقا»، ۴۸۸ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۲۲۹ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۲.۹ درصدی تولید مس تصفیه شده
فعالان مس جهانی ۳ ماهه نخست ۲۰۲۲، حدود ۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۶ میلیون و ۱۰۹ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۲.۹ درصدی است.
افزایش ۱.۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده
ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۳ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی، ۷ میلیون و ۵۳۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۷ میلیون و ۳۹۸ هزار تن)، حدود ۱.۸ درصد افزایش یافت.
کاهش دوباره قیمت جهانی مس
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس با کاهش حدود ۴۵۵ دلاری نسبت به ماه گذشته میلادی، از حدود ۹۸۸۵ دلار در تن به حدود ۹۴۳۱ دلار در تن طی ماه جاری رسیده است. این در حالی است که قیمت مس جهانی طی ماه های گذشته، از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرده بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا