بانکبانک و بیمه

پیام تبریک رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

علی صالح آبادی در پیامی، فرا رسیدن دهم شهریور و هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، رئیس کل بانک مرکزی در پیام خود نوشت:
«دهم شهریورماه یادآور تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در نظام بانگی کشور و سرآغاز حرکتی است که با تمرکز بر حذف ربا، نخستین گام مهم و اساسی برای اصلاح و بهبود نظام بانکداری برداشته شد و این دستاورد بزرگ. راه را برای تحقق بانکداری اسلامی در کشور هموار کرد.با این رخداد سترگ. نخستین هدف نظام اسلامی که زمینه‌سازی تحفق عدالت اجتماعی و قوام پابه‌های اقتصاد اسلاای است. یه وقوع پیوست. خوشبختانه آمروزه ظرفیت‌های مبتنی بر عملیات بانکداری و مالیه اسلامی با تمرکز و توجه بر اصول و مبانی شریعت اسلام و با تکیه بر چارچوب اخلاقی توانسته است نقشی بسیار مهم و کلیدی در اثربخشی نظام بانکداری کشور و کمک یه بهبود و پویایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور ایفا نماید.اهمیت نظام بانکی در اقتصاد کشور بسیار بالاست تا آنجا که بارها رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) بر توجه بیشتر به نظام بانکی لسلامی و فراهم نمودن زیرساخت‌های رشد و بهبود وضعیت طبق موازین اسلامی تاکید داشته‌اند.
هفته بانکداری اسلامی فرصت مغتنمی است جهت ارج نهادن بر تلاش‌های مجموعه کارکنان شبکه بانکی کشور که بارها و بارها در روزهای سخت و دشوار، نقش‌آفرینی کرده و نظام پولی و مالی کشور را به پیش برده‌اند. آنان همواره بازوان برتوان و یاری‌رسان بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بوده‌ا‌ند.
این هفته که مقارن است با سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا؛، نفطه عطفی در تحقق آرمان‌های بانکداری اسلامی به شمار می‌آید. هر چند خود نیز اذعان داریم تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله وجود دارد اما تلاش و مشارکت همه اندیشمندان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و کارکنان خدوم بانک مرکزی و شبکه بانکی می‌تواند بسترهای لازم را برای رسیدن به این مهم فراهم نماید. پر واضح است که آثار ارزشمند فکری بزرگان دینی, چراغ راه و الگوی ما در راه رسیدن به این هدف والا خواهد بود.
اینجانب، فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را به همکاران متمهد و زحمتکش نظام بانکی و نیز پژوهشگران و دغدغه‌مندان نظام بانکی بدون ربا در حوزه و دانشگاه تبریک عرض نموده. از خداوند منان سربلندی کشور و ملت ایران و توفیق همه عزیزان را در دستیابی به این هدف اررشمند خواستارم.»

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا