بانکبانک و بیمه

برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر سمنان با مشارکت بانک توسعه تعاون

در مراسم هفدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر و چهاردهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان سمنان، با مشارکت بانک توسعه تعاون، از ۳ تعاونی برتر ملی، ۸ تعاونی برتر استانی، ۹ تعاونی شایسته تقدیر استانی و ۴ کارآفرین برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب استان سمنان ،این همایش با حضور استاندار سمنان، مدیر شعب بانک توسعه تعاون، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تعاون و جمعی از مدیران تعاونی ها و اتحادیه ها و کارآفرینان برتر استانی و در محل سالن اجتماعات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد.

علیرضا اکبری ، مدیر شعب سمنان اعلام کرد: بانک توسعه تعاون استان سمنان امسال با حمایت های استاندار و کلیه عزیزان حاضر در جلسه به عنوان مدیریت شعب برتر در سطح کشور در کلیه شاخص های عملکردی انتخاب شد.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک صد در صد دولتی و حمایتی بخش تعاون، در راستای اهداف اساسنامه ای که به این بانک محول شده، وظیفه حمایت و توسعه بخش تولید و اشتغال را بر عهده دارد. بانک توسعه تعاون در همه حوزه های فعالیتهای اقتصادی اعم از بخش صنعت، کشاورزی، مسکن، خدمات و گردشگری در حال ارائه خدمات است و با توجه به مسوولیت اجتماعی واگذار شده به این بانک، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخشهای حمایتی کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بنیاد شهید، و تسهیلات در قالب قرض الحسنه ازدواج، خوداشتغالی، مشاغل خانگی و فرزندآوری پرداخت کرده است.

اکبری بیان کرد: بانک توسعه تعاون تنها بانکی است که در بخش اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ با وزارتخانه های صمت ،جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای تفاهم نامه می باشد و با پیگیری های انجام شده پیش بینی می شود جذب کامل اعتبارات در این زمینه تا پایان شهریور ماه سال جاری صورت پذیرد.

وی گفت:اوراق گام به عنوان ابزاری نوین جهت تامین مالی زنجیره تولید، که صدور آن برای نخستین بار در بین بانک های استان و در سطح کشور از سوی بانک توسعه تعاون استان سمنان صورت پذیرفته است، قابل ارائه به صورت ویژه به تعاونی ها و اتحادیه های متقاضی استان است.

مدیر شعب استان ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که ۷۰ درصد آن در بخش تعاون و ۳۰ درصد آن در خارج از بخش تعاون مصرف شده است. همچنین ظرفیت های خوبی برای استفاده از منابع صنوق توسعه ملی وجود دارد. در همین راستا علیرضا اکبری خاطرنشان کرد ادامه نشستها و تعامل بین بانک توسه تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون می تواند منجر به نتایج مثبت در جهت حل مسائل و مشکلات پیش روی مدیران تعاونی ها و اتحادیه ها و کارآفرینان به عنوان جامعه بزرگ هدف باشد.

در پایان این جلسه هدایای یادبودی به ۲۴ تعاونی برتر ملی و استانی و کارآفرین نمونه استانی اهدا شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا