بین الملل

وقتی مردم آلمان در آزمون صرفه جویی در مصرف گاز مردود می‌شوند

نهاد تنظیم مقررات حوزه انرژی آلمان اعلام کرد نه تنها مردم این کشور در مصرف انرژی صرفه جویی نکرده‌اند بلکه مصرف انرژی آنها بیشتر از متوسط ۵ سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نهاد تنظیم کننده مقررات حوزه انرژی در آلمان اعلام کرد که در هفته منتهی به روز ۲۵ سپتامبر مردم آلمان نه تنها بنا به آنچه دولت از آنها خواسته مصرف گاز خود را کاهش ندادند بلکه مصرف گاز آنها ۱۴.۵ درصد بیشتر از متوسط ۵ سال گذشته بوده است.

همچنین بخوانید

حدود ۴۰ درصد کل گاز مصرفی در آلمان در بخش خصوصی این کشور مصرف می‌شود که اکثر آن هم صرف گرمایش می‌شود. در حالی دولت آلمان از مردم این کشور خواسته که مصرف گاز خود را کاهش دهند که این مسئله همزمان با کاهش بیشتر از حد متوسط ۳۰ سال گذشته در اروپای غربی همگام شده است.

البته سازمان تنظیم مقررات حوزه انرژی آلمان گفته موضوع صرفه جویی و کاهش مصرف گاز در این کشور باید فارغ از دمای هوا از سوی مردم در دستور کار قرار گیرد.

آژانش فدرال شبکه توزیع گاز آلمان اعلام کرده که برای جلوگیری از بروز کمبود در این کشور باید طی ماه‌های آینده مصرف گاز در آلمان حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد.

کلوس مولر، مدیر این آژانش اعلام کرده که مصرف برق خانه‌ها و کسب و کارها در آلمان طی هفته گذشته بسیار بیشتر از متوسط سال‌های گذشته بوده است. به همین دلیل آمار هفته جاری بسیار حائز توجه خواهد بود. بدون صرفه جویی جدی در مصرف گاز بخش خصوصی، جلوگیری از بروز کمبود گاز در فصل زمستان در آلمان بسیار سخت خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا