امور زیربناییراه و ساختمان

تحریم‌های صنعت هوانوردی کم‌اثر شدند


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد محمدی‌بخش در در آیین بهره‌برداری از باند ٢٩ چپ فرودگاه مهرآباد و و آغاز احداث ترمینال ١٠٠هزار متر مربعی این فرودگاه و کلنگ‌زنی مرکز پشتیبان کنترل فضایی کشور گفت: این پروژه‌ها یک پیام به داخل و یک پیام به خارج از کشور دارد. پیام آن به داخل این است که در سال گذشته که در جنگ تمام عیار با استکبار جهانی و در سخت‌ترین شرایط تحریمی بودیم، این پروژه‌ها با استانداردهای تخصصی به اجرا رسیدند و این نشان از عزم راسخ دولت برای توسعه در شرایط جنگی دارد. 

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: با همین الگو و مدل کشور می‌تواند با سند توسعه حرکت کند و این پیام را دارد که اگر منیت، باندبازی و جناح‌بازی را کنار بگذاریم، می‌توانیم به سمت توسعه برویم و شاهد آن هستیم که برای اجرای این پروژه‌ها مدیران شجاعانه تصمیم گرفتند و مسئولیت‌پذیر بودند. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پیام اجرای پروژه باند ٢٩ چپ فرودگاه مهرآباد به خارج این است که در شرایط تحریمی و سخت، این پروژه بعد از شش دهه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به اجرا رسید،  اظهار داشت: در طول یک سال گذشته توانستیم اقدامات مهمی در واردات ناوگان هوایی، تصویب آیین‌نامه‌ها و تعمیرات هواپیماها و… انجام دهیم و امروز می‌توان گفت تحریم‌ها در بخش هوانوردی کم‌اثر بودند و ما پیروز میدان بودیم. 

ابراهیم مرادی، مدیرعامل فرودگاه مهرآباد نیز در این مراسم تصریح کرد: ۵٠ سال امکان نصب ILS در باند فرودگاه مهرآباد وجود نداشت اما در حال حاضر، این سیستم در فرودگاه مهرآباد وجود دارد و موفق به نصب آن شدیم. 

وی با اشاره به دلایل تاخیر در اجرای پروژه باند ٢٩ چپ فرودگاه مهرآباد خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه قرار بر این بود که از اردیبهشت ماه سال ١۴٠٠ آغاز شود اما به دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری دستگاه‌های امنیتی اجازه آغاز اجرا را ندادند. عامل دیگر تاخیر، عدم دسترسی به پلیمر لایه آسفالتی بود که به سختی در شرایط تحریمی پلیمر مورد نیاز را تامین کردیم.

مدیرعامل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: از سوی دیگر در تامین گازوییل کارخانه آسفالت با مشکل مواجه شدیم. همچنین عامل چهارم تاخیر هم اختلالات رادیویی برای انجام وارسی باند فرودگاه بود به طوری که هفت بار فلایت چک پروازهای مورد نیاز را انجام داد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا