انرژی

تامین نشدن گاز، دلیل استفاده نیروگاه رامین از سوخت اضطراری

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه گاز سوخت اصلی نیروگاه رامین است، گفت: یک واحد از واحدهای نیروگاه رامین از مازوت به عنوان سوخت جایگزین گاز استفاده می‌کند.

محسن حافظی اظهار کرد: نیروگاه رامین دارای ۶ واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن به دلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج است و ۴ واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: علت بکارگیری سوخت اضطراری در یکی از واحدهای تولیدی نیروگاه رامین تامین نشدن گاز از سوی شرکت ملی گاز به دلیل برودت هوا و نیاز مردم مناطق سردسیر کشور به گاز است.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: واحدهای تولید برق این نیروگاه قابلیت استفاده از سوخت گاز و مازوت را دارند و در شرایط خاص و اضطراری که در تامین گاز دچار محدودیت می‌شویم ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها از سوخت اضطراری به صورت محدود استفاده کنیم.

حافظی عنوان کرد: این اقدام براساس دستورهای صادر شده از سوی مراجع ذی صلاح و با لحاظ نمودن مسائل زیست محیطی و هماهنگی‌های مربوطه انجام شد و از این رو نسبت به جایگزینی سوخت اضطراری به جای گاز در واحد شماره ۶ نیروگاه رامین اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه گاز، سوخت اصلی نیروگاه رامین است، افزود: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت‌رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

حافظی صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و ادامه داد: استفاده این ‌نیروگاه از سوخت گاز باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره‌برداری، کاهش محدودیت‌های واحدها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و در نهایت افزایش طول عمر نیروگاه رامین می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا